קרדיט צילום: דוברות כללית מחוז צפון

השנה יותר מתמיד צריך להתחסן נגד שפעת בגלל מגפת הקורונה.

תסמיני שפעת הם חום גבוה, חולשה, עייפות, כאבי שרירים, שיעול, כאבי ראש חזקים והיא נמשכת בין שבוע לעשרה ימים. לא מדובר במחלה קלה כפי שנדמה לעיתים, ומדי שנה אנו עדים למקרי תמותה מצערים בעקבות סיבוכי המחלה כמו דלקת ריאות, ובמקרים מסוימים עלולים הסיבוכים האלה להיות קטלניים, בעיקר לאוכלוסיות בסיכון ובהם בני 65 ומעלה, חולים כרוניים, וילדים ונשים הרות.

קרדיט צילום: דוברות כללית מחוז צפון

חיסון נגד שפעת הוכח מחקרית כיעיל במניעת תחלואה. שפעת היא מחלה שניתן למנוע אותה באמצעות חיסון אשר נמצא כאחד מפעולות המנע הבטוחות והיעילות להפחתת תחלואה ותמותה מהמחלה.

השנה ניתן להתחסן נגד שפעת בלי לקבל זריקה, באמצעות תרסיס הנקרא פלומיסט. הפלומיסט הוא תכשיר חיסון שמבוסס על נגיפי שפעת חיים מוחלשים. הוא יעיל ובטוח ומומלץ למטופלים בריאים (ללא מחלות רקע וללא בעיות רפואיות אחרות) בני 2 עד בני 49 שנים. בדומה לחיסון בזריקה, גם החיסון בתרסיס מכיל השנה 4 זנים נגד שפעת.

חיסון פלומיסט ניתן בצורה של תרסיס לאף, אבל אינו מיועד לשימוש עצמי. אחות היא שמרססת את מנת החיסון לתוך האף. כל מנה כוללת שני ריסוסים – אחד לכל נחיר. בני 9 עד 49 שנים זקוקים למנת חיסון אחת בלבד – גם אם זהו החיסון הראשון שלהם. ילדים בני שנתיים עד 8 שנים שמתחסנים נגד שפעת לראשונה בחייהם זקוקים לשתי מנות חסון במרווח של חודש לפחות בין מנה למנה. לאחר שהושלמו שתי מנות חיסון (אם באותה העונה ואם בעונות נפרדות) די במנת חיסון אחת.

אנחנו מזמינים אתכם לבוא ולהתחסן.

בכל שאלה והתייעצות, אנחנו כאן בשבילכם. העיקר, תהיו בריאים

קרדיט צילום: דוברות כללית מחוז צפון
קרדיט צילום: דוברות כללית מחוז צפון

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here