צילום דוברות המועצה

הצלחה מרשימה נוספת נרשמה בדרך להקמת היישוב המיוחד 'שיבולת' בגליל התחתון. ברוב קולות מכריע הצביעו חברי הוועדה בעד אישור שינוי לתוכנית המתאר המחוזית והכללת היישוב שיבולת בתוכנית המתאר. אופיר שיק, מ"מ וסגן ראש המועצה הגליל התחתון, מיוזמי הקמת היישוב הייחודי שיבולת, המוביל את הקמתו יחד עם ראש המועצה ניצן פלג, אמר לאחר קבלת ההחלטה החשובה: "זהו צעד חשוב נוסף ומשמעותי בדרך להקמת כפר השילוב הקהילתי 'שיבולת'. יש עוד דרך לפנינו אך האישור היום הוא צעד משמעותי ביותר."
כשפגש אופיר שיק, מ"מ וסגן ראש המועצה הגליל התחתון, את נשיא המדינה, יצחק הרצוג בכנס ראשי מועצות וסגנים, הזכיר שיק להרצוג כי המסע להקמת היישוב הייחודי 'שיבולת' החל לפני חמש עשרה שנים,בעת שהרצוג כיהן כשר הרווחה וסייע מאוד בתהליך התנעת הקמת היישוב.
שיק שיתף את הרצוג כי בעוד שעות אחדות יתייצב בוועדה בירושלים אשר צפויה לאשר סוף סוף את אישור שינוי תוכנית המתאר. הרצוג ברך את שיק בברכת הצלחה.
שיבולת הינו יישוב המתוכנן לקום ככפר שילוב קהילתי בו יגורו אנשים עם מוגבלויות במערך הדיור המבוזר בישוב הקהילתי ובכך יהיה זה מודל ייחודי במדינת ישראל המוקם מתחילה באופן המבקש לשלב בכל אורחות החיים את האנשים עם המוגבלויות בחיי הקהילה.

במסע לקידום הקמתה של שיבולת רתמו שיק וחבריו שרי ממשלה, ח"כים, אנשי ציבור אכפתיים ואת כל מי שיכול היה להירתם כדי להניע את התהליך המורכב והמאתגר.
השבוע, יחד עם משרד השיכון, החטיבה להתיישבות ומשרד הרווחה, השותפים המשמעותיים המובילים יחד עם המועצה האזורית הגליל התחתון, התייצבו פלג ושיק בפני חברי המועצה הארצית ולשמחתם הרבה הצביעה המועצה הארצית ברוב מכריע בעד אישור השינוי לתוכנית המתאר המחוזית והכללת היישוב שיבולת בתוכנית המתאר.
שיק: "זהו יום מרגש במיוחד. צלחנו תחנה נוספת ומשמעותית בדרך להקמת היישוב המיוחד. בשבועות האחרונים קיימנו שיחות אישיות רבות עם חברי המועצה הארצית ואכן, הרוב המכריע של חברי המועצה הארצית הצביעו בעד. דרך לא מבוטלת עוד לפנינו אך החלטת המועצה הארצית הינה בשורה משמחת ללא ספק והדבר לא היה מתאפשר ללא שיתוף הפעולה המצוין שהיה לנו גם עם יו"ר מטה התכנון שלומי הייזלר ואנשי צוותו במשרד הפנים, ובתמיכתה של השרה שקד."

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here