קרדיט: Canva

עקב ההתייקרות ההולכת וגדלה של מחירי הנדל"ן בישראל, רבים מתעניינים בקרקע חקלאית להשקעה לטווח ארוך.

מדובר בקרקע שמחירה נמוך משמעותית ממחיר של קרקע רגילה לבנייה בישראל, ולרבים מהווה הזדמנות טובה לפרוץ את המחסום הכלכלי וליצור לעצמם השקעה שאולי תניב פרי בעתיד. אין צורך בהון עצמי גדול לקרקע חקלאית כיוון שמחירה לרוב נמוך, אך יש לזכור שבכל מקרה מדובר בהשקעה שיש בה לא מעט סיכונים. קרקעות חקלאיות מסמנות את עצמן כהשקעה עם תשואה גבוהה באופק, אך אין דרך לדעת האם מדובר אכן בקרקע שתהפוך בהמשך לקרקע שיהיה מותר לבנות עליה. יש צורך בסבלנות רבה, וזוהי השקעה שמתאימה למי שיש לו כסף נזיל וזמן לחכות ולראות מה תניב ההשקעה. רבים פונים לשמאי מקרקעין בתהליך של רכישת קרקע חקלאית למכירה בצפון שיצביע על כשלים בירוקרטיים אפשריים בהשקעה ויגיד האם אכן שווה לרכוש את הקרקע ומה הסיכויים לדעתו שהיא בהחלט תקבל את האישורים להפוך לקרקע שיהיה ניתן לבנות עליה בעתיד . חשוב מאוד להתיעץ עם שמאי מקרקעין מוסמך המתמחה בתחום זה כיוון שהוא יכול להצביע על דברים שהאדם מין המניין לא יודע איך לחשוב עליהם או אפילו לבחון אותם בעצמו. יש מקרים רבים של "חתול בשק" של השקעות שנראות טוב על פני השטח ומתבררות כהשקעות גרועות ובזבוז כסף מוחלט.

הערכת שווי של הדירה שלכם

אם יש לכם נכס למכירה או כזה שאתם רוצים למכור, גם שם תצטרכו להיעזר בשמאי מקרקעין מוסמך לצמורך הערכת שווי דירה. לא רק הצצה חטופה באתר "יד 2" תספיק לכם על מנת להבין מה הערך של הנכס מדובר דרך השוואות לדירות דומות, לשמאי המקרקעין יכולת להבחין בליקויי בנייה, חריגות בנייה, בחינת של בעלות חוקית על הנכס במידה ואתם רוכשים (אולי האדם המציג את עצמו כבעליו החוקיים של הנכס הוא בכלל לא הבעלים?), תוכניות עירוניות לבנייה עתידית, תמא 38 או פינוי בינוי באיזור, ועוד אלמנטים רבים שאין לכם דרך לקחת בחשבון בעצמכם. שמאי המקרקעין הוא חלק בלתי נפרד מתהליך המכירה או הרכישה של כל דירה בישראל.

איך בוחרים שמאי מקרקעין?

חשוב למצוא שמאי מקרקעין שיודע את העבודה, בעל רשיונות ותארים ומוסמך לתחום ובעל נסיון רב. רון קרם הוא שמאי מקרקעין ועו"ד לתכנון ובניה בעל נסיון רב בתחומו וישמח לעמוד לשירותכם ולתת לכם את השירות המקצועי והאמין ביותר, ולעזור לכם להעריך את שווי הנכס שלכם או זה שאתם מעוניינים לרכוש, ואת כדאיותו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here