קרדיט: Freepik

ניתוח רובוטי להחלפת ברך היא טכניקה כירורגית שבה המנתח מחליף את הברך הפגועה של המטופל בתותבת. הוא קיים כבר יותר מ-10 שנים, אך רק בשנים האחרונות הוא הפך לפופולרי יותר בעקבות ההתפתחויות הטכנולוגיות בתחום.

הניתוח הרובוטי להחלפת ברך מבוצע על ידי מנתחים בעלי הכשרה וניסיון רב באורתופדיה כירורגית ובתחומי רפואה אחרים. ההליך מתחיל בחתך בחלק הקדמי של הרגל, ולאחריו החדרת מצלמה קטנה למפרק כדי לסייע בהנחיית המנתחים במהלך הניתוח. לאחר מכן הרובוט מבצע את השלבים הכירורגיים הנדרשים, הכוללים בחלק מהמקרים הסרת סחוס, עצם ורקמות רכות. זאת, לפני החלפתם בחומרים מלאכותיים חזקים יותר. לפרטים נוספים הקליקו כאן https://knee-bot.co.il/ או המשיכו לקרוא.

כמה זמן נמשך ניתוח החלפת ברך?

זהו לא תסריט של סרט בדיוני, עם התקדמות הטכנולוגיה, ניתוח רובוטי החלפת מפרק ברך הפך למציאות. כאמור, ניתוח רובוטי להחלפת ברך הוא הליך כירורגי המחליף את הברך הפגועה במכשיר תותב. המתודה הזאת הוצגה לראשונה בסוף שנות ה-80 ושוכללה במהלך השנים, כדי לשפר את הדיוק, היעילות והבטיחות של ההליך הכירורגי הנ"ל.

סוג זה של ניתוח החלפת מפרק ברך יכול להימשך עד מס' שעות ודורש הרדמה מקומית או כללית, בהתאם לייעוץ הרופא המנתח. בתוך כך, חלק מהמטופלים עשויים להזדקק לניתוחים נוספים או ניתוחי המשך, למשל אם השתלים שלהם אינם פועלים כראוי, או אם יש להם בעיות בריאותיות אחרות.

באילו מקרים צריך ניתוח החלפת ברך ע"י רובוט?

ניתוח רובוטי החלפת ברך הוא הליך כירורגי זעיר אך פולשני, המחליף את מפרק הברך הפגוע או השחוק במכשיר תותב. ספורטאים עשויים להזדקק להליך כירורגי זה, כמו גם מטופלים אשר חוו פגיעה או חבלה באזור מפרק הברך.

כמו כן, הניתוח הרובוטי להחלפת ברך שמור בדרך כלל למטופלים שעברו ניתוחים כושלים בברכיים בעבר, או לחילופין, עבור מטופלים שאינם מסוגלים לעבור טכניקות מסורתיות יותר של החלפות מפרקים. הסיבות לכך יכולות כוללות פקטורים כמו גיל, דלקת פרקים או מצבים בריאותיים אחרים, בעיות ספציפיות בברכיים שמקשות על ביצוע ניתוחים מסורתיים ועוד.

יתרונות ניתוח החלפת ברך באמצעות רובוט

ניתוח רובוטי להחלפת ברך מציע יתרונות מהותיים, כמו העובדה שההליך הזה נחשב פחות פולשני ודורש פחות זמן החלמה מאשר ניתוחי מפרקים פתוחים מסורתיים. כמו כן, ברוב המקרים ההליך מצריך אשפוז קצר יותר, מה שיכול לעזור לחולים לחזור לאורח חייהם הרגיל מהר יותר.

ולא פחות חשוב, ניתן לנתח באמצעות הרובוט כך שיפחית את הסיכון לזיהום וסיבוכים הקשורים לניתוחים מסורתיים. ובנוסף, ניתוח רובוטי מאפשר תנועה מדויקת יותר מאשר הניתוחים המסורתיים של שנים עברו. ולבסוף, ברוב המקרים ניתוח החלפת ברך ע"י רובוט MAKO לא יצריך הרדמה כללית, למעט מקרים בהם כך הרופא מייעץ.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here