צלם אודי הילמן

שיתוף פעולה חדש ומרענן בעפולה. מיכל חקוקי שטיפחה רקדנים וספורטאים ברחבי הארץ ובשנים האחרונות מרכז העשייה שלה מוקדש לצפון, יזמה יחד עם ד"ר מיכאל אשכנזי ראש בתי הספר ללימודי תעודה ולהשתלמויות במכללה האקדמית וינגייט, נתיב בו יוכלו מתעניינים, סטודנטים וחיילים משוחררים, ללמוד את מקצועות הדרכת הספורט קרוב למקום מגוריהם בעמק יזרעאל. אל הפרויקט רתמה מיכל גם את מנכ"ל שחקים דניאל בן כדי לאפשר ללומדים מקום בו יוכלו ללמוד באופן עיוני ומעשי. חקוקי, מורת הריקוד המובילה בעל הרקוקד העשיר, תוביל שני קורסים עיקריים הראשון להכשרת מדריכי ג'אז, היפ הופ וקורס להכשרת מדריכי פילאטיס בעיר עפולה מטעם המרכז האקדמי לוינסקי וינגייט.

מיכל מתרגשת מההזדמנות שנפלה לידיה "חשבתי איך ניתן להקל על הקהילה המקומית ותושבי הסביבה המבקשים ללמוד את מקצועות התנועה והספורט ונאלצים להגיע לערים גדולות. כמישהי שרוב חייה היו בנסיעות ומעבר ערים אני מודעת לקושי העצום כשמדובר בניידות. לפעמים אנשים מוותרים על לימודים בגלל הזמן הרב שצריך לפנות לטובת ההתנהלות סביב כמו נסיעות, תמרון משפחה, שילוב עבודה. כאן רציתי ליצור משהו שיוכל להקל לעזור לכל מי שמבקש להעשיר את עולמו ולהגשים חלום. סטודנטים יוכלו לקבל מעטפת עיונית ומעשית במקצועות הספורט והתנועה. מבחינתי זה לסלול דרך ואופק לסדרת קורסים להכשרת מדריכים במקצועות התנועה והספורט. תסתכלי סביב ותראי חסרות בעמק אוניברסיטאות ומכללות ובמקצועות הספורט. המחשבה הייתה גם עבור חיילים כשהשתחררתי מהצבא עברתי לתל אביב מהסיבה שהאופציות לעבודה ולהתפתחות אישית היו מאוד מצומצמות. כעת חיילים משוחררים בעלי עבר מקצועי בספורט ובמחול יוכלו לרכוש מקצוע ובעזרתו לעבוד ולהתפתח כבר בתחילת הקריירה שלהם. במקביל יש אוכלוסייה בוגרת המבקשת להתפתח בתחום ההדרכה אך הנסיעות לעיר אחרת לטובת לימודים ותמרון הזמנים עם מחויבויות אחרות מקשות עליהם להשלים לימודי תעודה. זו הזדמנות נגישה וקרובה להשכלה גם באמצע החיים. יש גל חדש של אנשים שחוו את תקופת הקורונה כמשבר אישי וחיפשו משמעות תעסוקתית שגם תגשים את האהבה שלהם לספורט ולריקוד זו הזדמנות עבורם לקבל כלים בצורה מקצועית."

הקורס הראשון עתיד להתחיל עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית הקרובה.
ההקלה הנוספת שיזמו מיכל חקוקי וד"ר מיכאל אשכנזי, מאפשרת ללמוד את החלק לימודי המדעים באמצעות זום מתוך הבנה שיש אנשים שמשלבים עבודה וגידול ילדים תוך שמירה על שגרת חייהם. לימודי המדעים יתקיימו יום בשבוע והלימודים המעשיים יתקיימו בימי ו' בעיר עפולה בשיתוף פעולה עם שחקים.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here