קרדיט - Photo by Morgan Lane on Unsplash

עונת החורף מעוררת חשיבה יצירתית בקרב הורים אשר מעוניינים לחגוג לילדים שלהם מסיבה תוצרת בית.
אין ספק שיש הרבה מאוד יתרונות בחגיגה ביתית: הכרות עם המרחב, משחקים בהישג יד, מטבח מוכר בו אפשר לרקוח מעדנים.
אם אתם בשלבי גיבוש התוכנית האומנותית לקראת יום ההולדת הקרב ובא, יש לנו אוסף של רעיונות יצירתיים עבורכם: לאמץ את המועדפים עליכם מבינם וליישם.

חבילה עוברת
רעיון אחד למשחק בין הילדים הוא של חבילה עוברת. אפשר להחביא מתנות קטנות ולאחר מכן, לשתול שכבות עם משימות מאתגרות או משעשעות ולהפעיל מוסיקה וכל פעם שעוצרים את המוסיקה, השחקן שבידיו החבילה נדרש לקלף שכבה ולענות על שאלה או לבצע משימה עד שבסופו של דבר מתגלות כל ההפתעות הקטנות בקרקעית או בתחתית של החבילה.

ליצור במו ידיכם
מה דעתכם להקים תחנת אמנות ויצירה עם משימות יצירה מדליקות ליצירת פריטים דקורטיביים כמו מסכה מצוירת, מלאכת עץ קטנה, פיסול בחמר, אולי יצירת מודל עם פייטים, השחלת חרוזים ליצירתה של שרשרת יפה ועוד.
ניתן להפעיל כל שלב בתחנה מיצירת בקבוקונים עם חול צבעוני ועד הדבקת נצנצים על גבי תמונה או לתת לילדים לבחור את התחנה המועדפת עליהם או שיתנסו כל פעם בתורם בתחנה מסוג אחר. בכל מקרה, כך יהיו לכם גם מתנות לתת להם לקחת הביתה!

להרכיב וליהנות מכל רגע
משחקי הרכבה לילדים מהווים דרך נהדרת להעסיק ולבדר אותם בחגיגת יום הולדת ביתית בכל תנאי מזג האוויר כולל ערך מוסף וחוויה לימודית מהנה למדי.
מוזמנים לבחור משחקי הרכבה קלאסיים לילדים. כמו למשל, אבני לגו צבעוניות ולתת להם באופן פרי סטייל להרכיב מהם כל דבר בו יחפצו או שיעבדו בתהליכי הרכבה על פי ערכה מסוימת או מודל ואפילו אפשר לבחור את המודלים להרכבה בהתאם לקונספט של יום ההולדת עצמו או לפי תמה שחביבה על בעל או בעלת השמחה. למשל, בעלי חיים, הארי פוטר, גיבורי על, חברות ועוד.
היופי במשחקי הרכבה שיש הרבה תועלות שטמונות בתהליכים כמו למשל, שיפור המיומנויות המוטוריות והכישורים הקוגניטיביים, שיפור הזיכרון והמיקוד, הכלה וסבלנות ועוד. הילדים לומדים גם אבחנה בין צבעים, כמויות, תיאום בין עין ליד ועוד ובנוסף יוצרים משהו כיד הדמיון הטובה או על פי הנחיות בדרך להשגת תוצר. סיפוק עצמי ותחושת הישג מרוממת רוח. בדיוק האווירה המבוקשת למסיבה ביתית.

חפשו את המטמון
היכונו להפוך את הבית שלכם לזירת הרפתקאות ולאפשר לילדים "לצוד" רמזים, להתמודד עם משימות, לפענח חידות ולנצח באתגרים שונים. תוכלו להחביא משימות קטנות על גבי פתקים ברחבי הבית, בפינות נסתרות, במוקדים שונים ולכוון את הילדים מרמז לרמז כאשר כל בכל תחנה תהיה להם משימה או חידה חדשה ואפשר גם לדמות את הבית או להקצות חדר ייעודי לכך כחדר בריחה ולתת להם להתמודד עם הדרך לצאת מתוך החדר עצמו באמצעות הרמזים והמשימות השונות.

הבמה שלכם
מה דעתכם על יום הולדת שהוא בעצם מסיבת תחפושות וכל אחד מתחפש למה שהוא רוצה או לפי הקונספט של המאורע. כמו כן, אפשר ליזום סדנת יצירת תחפושת על ציור, גזירה ותפירה וגם להביא סל של תחפושות ולתת לילדים לבחור את הדמות שלהם ולביים ולהמחיז הצגה כמו גם ליצור תהלוכת תחפושות בבית עם מוסיקה וריקודים ולא לשכוח לתעד את המאורע המשמח והמרגש בשביל ההורים שלא הגיעו למסיבה עצמה.

כדי שהאירוע יהפוך להצלחה מסחררת חשוב שתדאגו לכל התנאים האולטימטיביים לכך: תפאורה, מוסיקה טובה, תחפושות, ערכות יצירה וכמובן, משחקי הרכבה ולא לשכוח – עוגה!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here