מפל קצרין - צילום רשות ניקוז ונחלים כינרת

בתוך ואדי ירוק, בין בתי התושבים בעיר קצרין לחורשה ציורית- ממוקם נחל קצרין, רק עשרות מטרים מבתי העיר, זורם רק בחודשי החורף נחל קצרין, המוסתר מהעין וטומן בחובו שפע של אוצרות טבע, בראשן 'מפל קצרין'- מפל מרהיב, בגובה של כעשרה מטרים עם זרימות חזקות בימים שלאחר מערכות גשם, כשבסביבתו צומחות בשפע כרמליות, רקפות, שלל פרחי בר צבעוניים וצצות פטריות. פטריות.

נחל קצרין אומץ על ידי תלמידים מפרויקט "שומרי הנחל" של רשות ניקוז ונחלים כינרת בשיתוף המשרד להגנת הסביבה והחברה להגנת הטבע, אשר דואגים לטיפוח הנחל לאורך השנה בליווי צוותי ההדרכה של רשות הכינרת.

איך מגיעים?
נוסעים מצומת קצביה, עוברים את הכיכר של הפארק התלמודי, ולאחר מכן פונים שמאלה בכניסה הדרומית לקצרין מכיוון קמפוס אוהלו של מכללת תל-חי. ממשיכים ברחוב זוויתן עד לכיכר, ופונים שמאלה לעבר הנחל, ממשיכים עד לרחבת עפר, שם ניתן לחנות את הרכב.

צועדים לאורך השביל לעבר התצפית על המפל והנחל, משם חוצים את הערוץ ויורדים לעבר הוואדי ותחתית המפל. השביל אינו מסומן, אך ברור ועובר בתוך ערוץ הנחל. לאחר כ- 30 מטרים מגיעים למפל נוסף, בו נרד בזהירות בעזרת מאחזי יד ורגל.

מנקודה זו ניתן לחזור לרכבים אך מטיבי הלכת יכולים להמשיך ולפלס את דרכם בתוך ערוץ הנחל לאורך עוד כ-400 מטרים ולפגוש בעוד גבים מלאי מים וצמחיית נחלים אופיינית, ממפגש טיילת החצבים ניתן לשוב לרכבים לאורך הטיילת.

תיאור המסלול-
לאורך השביל ניתן לצפות בכרמלית נאה, צמח חד שנתי ממשפחת המצליבים, פרחיו ורודים וגדולים יחסית. השם העברי ניתן לצמח בשל הדמיון בין פרחיו בצורת הצלב, לצלב של מסדר הכרמליתים, מסדר נזירים קתולי שנוסד במאה ה-12 בהר הכרמל. בנוסף, ניתן להתרשם במסלול גם מפריחתו הירקרקה צהבהבה של החלבלוב המגובשש, הנפוץ במדרונות הנחל.

מפל קצרין – צילום רשות ניקוז ונחלים כינרת

המסלול מתאים למיטיבי לכת.
אורך המסלול (הלוך ושוב) כשעה וחצי הליכה.

אנו ממליצים להצטייד לטיולים רגליים, תמיד בנעליים גבוהות ונוחות, מכנסיים ארוכים ומים. חשוב לאסוף את האשפה ולקחת אתכם, תמיד לשמור על הסביבה ומקורות המים.

לעוד מסלולי טיולים- באתר רשות הכינרת

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here