pixabay

הקיץ עוד לא נגמר והחגים כבר בפתח, מה שאומר שעומדים לפתחנו עוד לא מעט נסיעות ברכב עם הילדים למקומות שונים, בין אם זה למקומות קרובים באזור שלנו ובין אם זה למקומות רחוקים במסגרת נופש או טיולים בארצנו.

על פניו, מה שמוטל עלינו זה להכין את המסלול ואת הפעילות שאנחנו רוצים לספק לילדים שלנו, על מנת שהם לא ישתעממו, ייהנו, יחוו חוויות ומי יודע אולי נוכל לעזור להם לייצר זיכרונות נעימים מטיולים משפחתיים משותפים, טיולים שהם יזכרו כל חייהם. כמו כן, בתור הורים, מוטל עלינו להכין את כל מה שנדרש לקחת לנסיעות אלה, בין אם זה אוכל ובין אם זה ביגוד וכדומה.

אך מעבר לכך, מוטלת עלינו עוד משימה אחת חשובה, בתור הורים ובתור מי שאחראים על הרכב שאמור לקחת אותנו ממקום למקום. מוטלת לנו האחריות לוודא שהרכב במצב תקין, מוכן לנסיעות ארוכות ואנחנו יכולים להיכנס אליו בבטחה ומבלי חשש ולצאת לדרך. אף אחד לא אוהב לגלות שהוא מתכנן טיול והכל נהרס בגלל שהרכב לא מתניע בבוקר או שהוא לא פועל בצורה בטוחה. אף אחד גם לא אוהב לגלות שהוא יוצא לדרך, ופתאום הרכב נתקע. כל היום נהרס, כולם עצבניים, וזה עוד לפני שדיברנו על ההוצאות שיצטברו כתוצאה מכך.

הכנות של הרכב לטיול מכילות כמה וכמה דברים. תחילה עלינו לוודא שכל העניין הפרוצדוראלי, כל המסמכים הינם תקינים. למשל, ביטוח חובה בתוקף, רישיון נהיגה צריך להיות בתוקף, כמובן גם רישיון הרכב, מה שאומר שאנחנו צריכים לוודא שהרכב עבר טסט והכל בסדר.

ביטוח חובה או רישיון רכב, הם דברים אשר סביר להניח נמצאים בתוקף, מאחר והשתמשנו ברכב כל הקיץ, אך יש דברים אחרים שאנחנו צריכים להתייחס אליהם בכל הקשור לרכב עצמו. אלה דברים שגם אם בדקנו אותם בתחילת הקיץ, עלינו לבדוק אותם שוב. לפני שנסביר מה הם, נסביר מדוע חשוב לבדוק אותם גם כעת.

בדקנו את הרכב ביוני, למה צריך לבדוק שוב בספטמבר?

ראשית, סביר להניח שביצענו לא מעט נסיעות, ייתכן מאוד ששחקנו את הצמיגים, ייתכן מאוד שחסר חומר כזה או אחר, שיאפשר לרכב לנסוע בצורה בטוחה. עודף הקפדה ודקדקנות לא גורם נזק לרכב, זה רק יכול להרגיע אותנו.

שנית, מזג האוויר משתנה, אז הכנו את הרכב לקיץ, עכשיו אנחנו עומדים בפתחו של סתיו, ייתכן מאוד שיהיו ימים קרים וגשומים יותר, אז רצוי שאנחנו נתייחס לרכב בהתאם על מנת שנוכל להשתמש בו בצורה בטוחה ובשלווה.

מה עלינו לבדוק ברכב וכיצד עלינו לעשות זאת?

ישנם דברים ספציפיים שעלינו לבדוק כאשר אנחנו מחליטים לקחת את הילדים שלנו לטיולים ברחבי הארץ, בין אם מדובר בטיול אחד ארוך ובין אם מדובר בשורה של טיולים קצרים, יום אחרי יום.

ראשית, שעלינו לבדוק זה האם הרכב מספק את כל אמצעי הבטיחות הנדרשים כפי שהם אמורים להיות. במילים אחרות, אנחנו לא יכולים לסמוך על זה שהתקנו אמצעי מסוים, ואנחנו לא יכולים לסמוך על זה שהרכב שלנו מגיע עם אביזרי בטיחות מסוימים. עלינו לוודא שהכל תקין, שום דבר לא שבור או תקול.

לאחר מכן, עלינו לבדוק מה המצב של הרכב עצמו. לשם כך, עלינו לבחון את מצב השמן, את מצב המים, עלינו לבדוק האם המצבר תקין, ואם יש בעיה מסוימת באחד מהחלקים של הרכב, עלינו לתקן בכך באופן מיידי. למשל, אם אנחנו שומעים רעש חריג או מרגישים תנועה לא סדירה, אנחנו צריכים לקחת את הרכב אל המוסך שיבדוק את הרכב, בטרם אנחנו יוצאים לנסיעה ארוכה.

חשוב מאוד גם לוודא שהמזגן ברכב עובד בצורה אופטימאלית, על מנת שלא נגלה שאנחנו יוצאים לדרך והוא לא מקרר. במידה ויש בעיה, תמיד ניתן לפנות אל איש מקצוע שיבדוק אותו.

לפני סיום חשוב להזכיר, מלבד כל מה שציינו, על מנת שהנסיעה ברכב תהיה נעימה, בוודאי אם מדובר בנסיעה ארוכה, מוטב לנקות אותו, לפנות את הזבל ממנו, ואפילו לוודא שהמערכת מולטימדיה ומערכת הקול עובדת כמו שצריך. תהיו בטוחים שהילדים ישמחו שהם יכולים להעסיק את עצמם בזמן שאתם נוהגים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here