שיטות שונות להלבנת שיניים - רופא שיניים בעפולה והעמקים
קרדיט לתמונות: צילום עצמי - מרפאת העמקים.

בשלב זה או אחר, אצל כולנו ישנו השיניים את הגוון הטבעי שלהן והדבר יעיב על החיוך הנאה והבטוח. הפתרון לבעיה זו הוא טיפול הלבנת שיניים שניתן לבצע במרפאות, באופן עצמאי ובמשולב. בואו לקרוא על הנושא.

סיבות ושיטות להלבנת שיניים

יש סיבות מגוונות לשינויי הצבע בשיניים עם השנים, למשל היעדר הקפדה נאותה על הרגלי צחצוח והיגיינת הפה, שתיית קפה וקוקה קולה, עישון, נטילה של תרופות מסוימות, גנטיקה וכדומה. במקרים אלו ניתן לפנות לטיפולי הלבנת שיניים המתחלקים לשיטות שונות. חלקן כרוכות רק ביישום סד ייעודי במרפאת השיניים ולאחר מכן ביצוע של הטיפול בבית, עם הקפדה על הכמויות הנכונות של התכשיר והמתנה עד שרואים את התוצאות. באחרות יש צורך להגיע למרפאה הוא הרבה יותר מהירות ומבוססות על טכנולוגיות כמו אור או לייזר להלבנת שיניים ועוד. כמובן, יש גם את שיטות הלבנת השיניים מתחום תרופות הסבתא, אשר לעיתים הן יעילות ולעיתים לא, אך חשוב לזכור שחלקן עלול לגרום לנזקים לשיניים ולחניכיים – כך שיש לבחור בהן בזהירות המתבקשת.

שיטות שונות להלבנת שיניים - רופא שיניים בעפולה והעמקים
קרדיט לתמונות: צילום עצמי – מרפאת העמקים.

טיפול אסתטי ולא למען הבריאות

יש לציין כי לשינויי הגוון בשיניים אין השפעה בריאותית. זאת אומרת ששיניים ששינו את הגוון שלהן מלבנבן לצהבהב אינן פגומות או בלתי כשירות למלא את תפקידן. באותו האופן, הלבנת שיניים אינה מיועדת לפתור בעיה בריאותית או תפקודית בשיניים, אך היא משמשת הזדמנות לבדיקת מצב הפה. כך למשל, תנאי למעבר הטיפול במרפאה הוא לסתום חורים בשיניים. בכל מקרה, הסיבה המרכזית שבגללה אנשים פונים להלבנת שיניים היא כמובן האסתטיקה, כלומר מי שחשוב לו לחייך עם חיוך נאה ובטוח שיוצר רושם בריא וטוב. יש שיגידו שמצב רוח טוב וביטחון עצמי משפיעים בפני עצמם על הרווחה ועל הבריאות הפיזית, אך אם קיים קשר כזה הוא עקיף בלבד.

בחירה בשיטה ומרפאה להלבנת שיניים

כאמור, יש לא מעט שיטות להלבנת שיניים המבוצעות במרפאות השונות. לפני שמתחילים את ההליך כדאי לקרוא קצת חומר באינטרנט, לשאול בפורומים המוקדשים לנושא, ולהבין איזו שיטה מתאימה לכם מבחינת משך הטיפולים ומספר הפגישות, אורכן, עם או ללא כאבים, התוצאות שניתן להשיג, העמידות של הטיפול, נזקים אפשריים לשיניים, רגישות בחניכיים וכן הלאה. לגבי בחירת מרפאה להלבנת שיניים, העדיפו מרפאה שעובדים בה רופאים מנוסים בתחום האסתטיקה הדנטלית ושמבצעים בה הלבנות עם שיטות מתקדמות.

למרפאת העמקים: https://www.medonline.co.il/expert/%D7%9E%D7%A8%D7%A4%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%A2%D7%9E%D7%A7%D7%99%D7%9D

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here