צילם: אלי לוי

תושבי העמק והנגב ממשיכים להיאבק נגד המתנגד היחיד שנותר – הרמטכ"ל אביב כוכבי – במטרה להעביר את שדה התעופה הבינ"ל מהעמק לנבטים שבנגב.
בתאריך 30.11.20 יוצבו בערים מרכזיות בצפון ובדרום שלטים נגד בניית שדה התעופה בעמק ובעד הקמתו בנגב. בשבועות הקרובים, שרת התחבורה, מירי רגב תגיש את המלצותיה לראש הממשלה היכן יבנה שדה התעופה הבא.

"צה"ל מוביל אותנו לכאוס תעופתי, רואה את הנגב כשטח אימונים ולא כעתיד המדינה"

מחאת תושבי עמק יזרעאל והנגב עולה שלב – רגע לפני שיוחלט סופית על מיקום שדה התעופה הבינ"ל החדש של ישראל המתוכנן בצפון, פונים תושבי הצפון והדרום למתנגדים היחידים שנותרו – צה"ל והרמטכ"ל – בדרישה כי יסירו את התנגדותם להקמת השדה בנבטים שבנגב. בבוקר יום 30.11.20 הוצבו בערים מרכזיות שלטים נגד בניית שדה התעופה בעמק. השלטים יוצבו בעפולה, מגדל העמק, באר שבע, דימונה, ערד וכבישים ראשיים.

לטענת התושבים, ההתנגדות של הרמטכ"ל כוכבי מונעת את פיתוח הנגב ומובילה להרס עמק יזרעאל ופגיעה אדירה בתושבי האזור. בנוסף טוענים אנשי ביטחון וכלכלה כי התנגדות חיל האוויר וצה"ל הינה טעות אסטרטגית המונעת משיקולי נוחות וכסף בלבד.

צילם: אלי לוי

מומחים ומחקרים מוכיחים כי אין הגיון כלכלי, תכנוני, סביבתי ובריאותי בהקמת השדה בעמק יזרעאל. חוות דעת כלכליות שהוכנו עבור מטה המאבק מראות כי עלות הקמת השדה בעמק יזרעאל יקרה ב-18 מיליארד שקל מהחלופה בנבטים. כמו כן, בדו"ח מציינים הכלכלנים כי הקמת שדה תעופה בנבטים תוביל לתועלות משקיות לנגב בסכומים של מעל 35 מיליארד שקל ויצירת מעל 30,000 משרות חדשות בתחומים מגוונים.

חיל האוויר טוען מנגד כי שדה תעופה בנבטים יפגע באזור האימונים של בסיס אחר סמוך. "את טענת חיל האוויר על פגיעה באזור האימונים של בית הספר לטיסה ניתן לפתור בעלות שולית ביחס לתועלות האדירות למשק ולנגב בפרט" סיפר סא"ל במיל', גיל דייגי, ממטה המאבק.

רוני פלמר, מנכ"ל תנועת אור השותפים למאבק: "אנחנו פועלים לקידום הגליל והנגב במידה שווה. במקרה הזה יש יתרון מובהק לישימות הקמת שדה התעופה בנבטים. שכן הוא הותאם מראש והושקעו בו כספים רבים להתאמה אזרחית. גישת צה"ל תוביל לכאוס תעופתי בהתנגדותו לנבטים. התעקשותו על רמת דוד תוביל לעיכובים של עוד שני עשורים בהקמת שדה התעופה ואילו בנבטים ניתן להפעיל שדה תעופה תוך שנים ספורות."

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here