קרדיט צילום: עיריית מגדל העמק

מתמידים בשקיפות: עמותת שקיפות בינלאומית דירגה את עיריית מגדל העמק שוב במקום הראשון במדד השקיפות הארצי לשנת 2022. ראש העיר אלי ברדה שיבח את הצוות המשימתי למדד השקיפות והכריז על הענקת הגביע לתושבים

הכי שקופים שיש! עמותת שקיפות בינלאומית שמקיימת מדי שנה מדד שקיפות בכל הרשויות המקומיות בארץ, בדקה גם השנה את מצב השקיפות ברשויות המקומיות וגם הפעם מצאה כי עיריית מגדל העמק נמצאת במקום הראשון בארץ עם ציון 100 מקסימלי בשקיפות האתר הרשותי על פי דרישות החוק. ברשות הגדילו לעשות כאשר בנוסף לדרישות החוק, עמדו גם בכל הקריטריונים הנוספים שקבעה העמותה בנושא, גם כאלה שלא מחויבים ע"פ חוק והקריטריונים המחויבים במדד השקיפות למשל שידור חי של ישיבות המועצה בפייסבוק.

ציון השיא שהושג בביקורת האחרונה הוא המשך ישיר למגמת השקיפות ברשות בשנים האחרונות אותה ניתן לראות לפי תוצאות הביקורות הקודמות בהן נבדקה מגדל העמק. למשל בדו"ח שקיפות של 2011 מוקמה מגדל העמק במקום 46 עם ציון 31% בלבד ושנתיים לאחר מכן אף ירדה למקום ה-43 בארץ עם ציון 35%. שלוש שנים מאוחר יותר, בשנת 2016, עם עליית המודעות לנושא השקיפות ברחבי המדינה, נרשמה הקפיצה הראשונה של מגדל העמק היישר למקום ה-17 במדינה עם ציון של 65% בדו"ח השקיפות השנתי והמשך המגמה, בשנת 2017, 2019 ו-2021 מוקמה מגדל העמק במקום הראשון מתוך 257 רשויות במדינה עם ציון 100 פנומנאלי של וכאמור גם השנה שמרה העירייה על המקום היוקרתי.

בשנת 2017 זכו יחד עם עיריית מגדל העמק שלוש רשויות נוספות: חולון, כפר סבא וקריית ביאליק. בשנת 2019 זכו יחד עם מגדל העמק שבע רשויות נוספות: ראשון לציון, רעננה, עכו, עפולה, חולון, כפר סבא וקריית ביאליק. בשנת 2021 זכו 12 רשויות: אור יהודה, אשדוד, הרצליה, חולון, כפר סבא, מגדל העמק, עכו, עפולה, קריית ביאליק, רעננה, מודיעין-מכבים-רעות, הוד השרון ותל אביב. השנה הרשימה הצטמצמה ל-10 רשויות ביניהן: אשדוד, הרצליה, חולון, כפר סבא, מגדל העמק, עכו, עפולה, קריית ביאליק, ראשון לציון ורעננה. ההישג של מגדל העמק מקבל משנה תוקף ומשמעות כרשות בפריפריה הגאוגרפית לעומת רשויות גדולות ואיתנות במרכז הארץ.

ראש העיר אלי ברדה, ציין לשבח את הצוות המשימתי למדד השקיפות בראשות שלום זוזוט מנכ"ל העירייה, איילה זלצר מנהלת אגף השירות ופניות הציבור, קובי פורטל דובר העירייה, ערן מועלם מנהל מערכות מידע של העירייה וסטלה פורמן מנהלת מערכות מידע. כידוע, חוברת המפרטת את ההישגים והגביעים שהרשות קטפה במהלך ארבע השנים האחרונות הופצה לבתי התושבים ונראה שכבר צריך לעדכן אותה בעקבות הזכייה הזו.
ראש העיר אלי ברדה אמר: "ההישגים כולם הם בזכות התושבים ולכן אנו מעניקים להם את הגביע".

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here