נועם חורב על רקע שיר שלו ברחובות עפולה
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה

אם הסתובבתם ברחובות עפולה בשבוע האחרון בטח נתקלתם במיזם תרבותי חדש במסגרתו פרסמה עירית עפולה על מכוונים ותחנות אוטובוס טקסטים של שירים. הראשון שזכה לחשיפה הוא הפזמונאי נועם חורב שאפילו הגיע להצטלם על רקע השירים.

לאחר שחנכה לאחרונה את הספרייה החברתית הראשונה בעיר, השיקה עיריית עפולה בימים האחרונים מיזם תרבותי נוסף שיוצג רחבי העיר ובמסגרתו יפורסמו שירים של משוררים ופזמונאים מעפולה על גביי תחנות אוטובוס ומכוונים (שלטי הכוונה הפזורים בעיר).

האומן הראשון שזכה לחנוך את המיזם הוא הפזמונאי נעם חורב, כותב ויוצר זוכה פרס אקו"ם, בן העיר ואחד מהאמנים הבולטים שיצא מהעיר. בין מאות הלהיטים שכתב חורב במהלך השנים למיטב האמנים אפשר למצוא בין היתר את "מתנות קטנות" (רמי קלינשטיין), "כשאחר" (אייל גולן), "אישה חרסינה" (מירי מסיקה), "סתם שני אנשים" (רוני דלומי), "אם זאת מלחמה" (משה פרץ), "ניפגש בחלומות" (עילי בוטנר וילדי החוץ) ועוד.

את דרכו החל חורב (36) לפני למעלה מעשור כאשר החליט להגשים את חלומו לכתוב שירים לאמנים. חורב היה מגיע להופעות של זמרים ובסיומן מסר לידם מחברות שירים. בשנת 2010 נבחר שירו "מילים" בביצוע הראל סקעת לייצג את ישראל באירוויזיון בנורבגיה שם העפיל לגמר וגרף שלושה פרסים חשובים. חורב לא הסתפק בכתיבת להיטים בלבד, וכתב ספרים וביניהם "לציונה יש כנף אחת", רב-מכר לילדים שעובד להצגת תיאטרון וזוכה להצלחה מסחררת, ו"טיוטה של אושר" ספר לבוגרים ששובר שיאי מכירות ונמצא מיום צאתו בראש טבלאות רבי-המכר של ישראל והשירים שמקשטים בימים אלה את רחבי העיר עפולה נלקחו מספר זה. בנוסף לכך, השבוע יצא לאור ספרו החדש לילדים, "טביעת האצבע של איל" שמסתמן גם הוא כספר שעתיד להפוך לרב-מכר. בעיריית עפולה ציינו כי בהמשך יעלו סיפורים קצרים ושירים של סופרים ומשוררים מקומיים נוספים.

נועם חורב על רקע שיר שלו ברחובות עפולה
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here