קרדיט צילום: מנהלת הפודטק בגליל

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת, צוותו המקצועי וצוות תכנית 'מודל פורט' להזנקת הכלכלה בישראל ערכו היום (15.5) ישיבה וסיור מקצועי בגליל עם הגופים המובילים את האקוסיסטם האזורי לקידום כלכלת הגליל המזרחי והגולן. הישיבה נערכה במבנה המעבדות החדש של מכון המחקר מיגל במכללה האקדמית
תל-חי.

השר ברקת אמר בפגישה כי, מטרת הביקור הינה גיבוש ומימוש תכנית רלוונטית ומדויקת, לחיזוק ושיתוף הפעולה בין רשויות, אקדמיה, מדע, תעשייה וחקלאות באזור הצפון, וציין את התרשמותו מהתקדמות האקוסיסטם האזורי והפיתוח שכבר נעשה בגליל בארבע השנים האחרונות. השר ברקת הוסיף כי הוא מאמין שבאמצעות מימוש 'מודל פורטר' שעקרונותיו יושמו בהצלחה בעיר ירושלים, בזמן כהונתו כראש העיר – לפי תכנית 'קלאסטר תחרותי כמנוע לצמיחה כלכלית', ועל פי מיפוי מקומי וארצי בתחום האגרי-פודטק, ניתן יהיה לייצר מצ'ינג להשקעות, להגדיל את הביקושים ברמה בינלאומית ולהביא לצמיחה ומימוש הפוטנציאל הכלכלי שבתחום, וכי הוא מאמין שניתן לייצר תכנית קלאסטרים עבור האקוסיסטם האזורי בגליל, כבר בחודש הקרוב בשיתוף צוות מקצועי של משרד הכלכלה ומומחים שכבר יישמו בהצלחה את מודל פורטר במספר מדינות בעולם. השר הוסיף כי הוא שבע רצון משיתוף הפעולה הפורה בין משרדי הממשלה- חקלאות, אנרגיה, הגנת הסביבה, והמשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, שחברו יחד לקידום התכנית.
עוד התייחס השר לצורך בפיתוח תשתיות המחוללות צמיחה, הענקת סל שירותים לשלטון המקומי בצפון שיהיה תחרותי למרכז, קידום קהילות של יזמים צעירים, וחיזוק נושא התעסוקה שהוא העוגן המשמעותי ביותר לפיתוח הגליל והנגב כאחד.

אביחי שטרן ראש עיריית קריית שמונה: "שמחנו לארח את שר הכלכלה ניר ברקת ידיד העיר קריית שמונה. הצגנו לשר את החזון שלנו שבזכותו הצלחנו להפוך את קריית שמונה לבירת הפודטק של ישראל. לצד הקמת פארק הפודטק באזור התעשייה הצפוני, ופעילות של 25 חברות פודטק חדשות שכבר הוקמו ופועלות בעיר, נמשיך לקדם ולפתח את התחום שמהווה עוגן משמעותי לכלכלת העיר, האזור והכלכלה כולה".

פרופ' אליעזר שלו נשיא מכללת תל-חי הציג את חזון המכללה כמוסד אקדמי הפועל לפיתוח כלכלי וחברתי של האזור: "תל-חי ומכון המחקר מיגל המובילים את הקמת אוניברסיטת הגליל בקרית שמונה, מקימים אוניברסיטה ייחודית אשר תושתת על שלוש רגליים: אקדמיה איכותית, מחקר פורץ דרך ושותפות עמוקה עם הקהילה והתעשייה. אוניברסיטת הגליל תתמקד בחוזקות האזור: אגריטק, פודטק, מדעי הסביבה והמים וכן תחומי הפסיכולוגיה, הטראומה והחוסן, ארכיאולוגיה ועוד. הקמת אוניברסיטת הגליל בקרית שמונה היא יעד לאומי שאנו פועלים במרץ לקידומו".

דוד זיגדון מנכ"ל מכון המחקר מיגל ויו"ר מינהלת האגרי-פודטק בגליל הציג את פעילות המינהלת ומיגל וציין כי, החיבור והעשייה החשובים המתקיימים בגליל הינם בין רשויות, אקדמיה ומדע, בסיוע משרדי הממשלה, המאפשר חיבור אמיתי, סינרגיה, איגום משאבים וניצול הפוטנציאל האזורי, לפיתוח ומימוש כלכלי לטובת פיתוח המרחב בגליל ולרווחת התושבים.

אלי כהן מנכ"ל מכללת תל-חי אמר לשר ברקת: "שיתוף הפעולה עם משרד הכלכלה הוא חשוב ביותר לפיתוח האזור. יש לנו כרגע הזדמנות פז לקדם את הקמת אוניברסיטת הגליל, שהיא מנוע הצמיחה המשמעותי ביותר לפיתוח הגליל והגולן".

שרון אנגל-אדם מנהלת מינהלת האגרי-פודטק בגליל הציגה את פעילות המינהלת הוולונטרית, שהוקמה ביזמת עיריית קרית שמונה והשותפים העיקריים לאקוסיסטם האזורי שליוו את הביקור המקצועי: עיריית קרית שמונה, מועצה אזורית הגליל העליון, החברה לפיתוח הגליל, המכללה האקדמית תל- חי, מכון המחקר מיגל, אשכול גליל מזרחי, חק"ל גולן, פרש סטארטאפ, מרגלית סטארטאפ סיטי, ומשקיע העוגן קרן קרסו.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here