תלמידים מעפולה קטפו את המקומות הראשונים באולימפיאדת המח
קרדיט צילום: אלבום פרטי.

5 תלמידים משני בתי ספר בעפולה הצליחו לסיים במקומות הראשונים באולימפיאדת המח"ר במסגרתה תלמידים מצטיינים מכל הארץ מתחרים במציאת פתרונות לבעיות בהנדסה, מתמטיקה, חלל ורובוטיקה.

אלופי המח"ר: מדי שנה משתתפים אלפי תלמידים בכל חלקי הארץ בתחרות ארצית בתחומי המתמטיקה. השיא של הפעילות הוא אולימפיאדת המח”ר – הנדסה, מתמטיקה, חלל ורובוטיקה אשר מתקיים מדי שנה בחודש מאי במעמד נציגי ממשלה, ראשי רשויות, סגל טכניון, מנהלי אגפי חינוך ומנהלי בתי ספר. באירוע מתחרים כ-300 תלמידים מצטיינים מכל הארץ במציאת פתרון בעיות למשימות באמצעות סביבת למידה המבוססת מתמטיקה.

תלמידים מעפולה קטפו את המקומות הראשונים באולימפיאדת המח"ר
קרדיט צילום: אלבום פרטי.

את האולימפיאדה מובילה תכנית ytek שפועלת בשיתוף משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, קרנות ומוסדות בחינוך פורמאלי ובלתי פורמאלי בפריסה של למעלה מ- 150 מרכזי המח”ר בכל רחבי הארץ בדגש על אוכלוסיות בפריפריה חברתית וגיאוגרפית. המודל מתבסס על שיטות המגבירות את המוטיבציה הפנימית ומפתחת תהליכי חשיבה מסדר גבוה הגורמים לתלמידים להיות אקטיביים וללמוד מתוך הכרה ומודעות לתהליך בדרך חווייתית.

בתחרות שהתקיימה השנה בפורמט שונה בעקבות הקורונה זכו תלמידים מבתי הספר מעפולה במקום הראשון בקטגוריות שונות כאשר את בית הספר "אלון יזרעאל ייצגו התלמידים עידו זריהן, עמליה סברצקין ומיטל יאצקו מכיתה ג' שזכו בהצטיינות בתחום החשיבה ההנדסית ואילו אריאל אברהם וירין אהרונוביץ תלמידות כיתה ג' מבית ספר "יהלום" זכו במקום הראשון בתחרות בה הציגו סיפור באפליקציית סקרץ ג'וניור.

תלמידים מעפולה קטפו את המקומות הראשונים באולימפיאדת המח"ר
קרדיט צילום: אלבום פרטי.

מנהלת בית הספר "יהלום" פרח בר כהן, אמרה: "במסגרת הפרויקט התלמידים מקבלים מרחב להתנסויות חקר ופיתוח מיומנויות מתמטיות מתחום הגיאומטריה בהוראה של מורים מומחים מהטכניון. מורי המתמטיקה מלמדים את המיומנויות בכיתות האם ומרחב המח"ר מזמן התנסות חקרנית וחדשנית בהפעלת רובוטים. כל הטוב הזה קורה בזכות הקצאת משאבים ממנהל החינוך ושתופי פעולה עם יזמי התכנית המפגישים את הילדים עם מוסדות להשכלה גבוהה ומטפחים מצוינות אישית ומתמטית הסוללת את הדרך בתחום".

מנהלת אלון יזרעאל, מיכל ברובן הוסיפה: "תכנית המח"ר פועלת בבית הספר מזה שלוש שנים וחושפת את התלמידים ללמידה מתקדמת וחשיבה מתמטית, לשיתוף פעולה, לעניין וסקרנות. אני גאה בתלמידיי על ההישג המרשים".

תלמידים מעפולה קטפו את המקומות הראשונים באולימפיאדת המח"ר
קרדיט צילום: אלבום פרטי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here