שומרי הוואטס-אפ
קרדיט צילום: עיריית עפולה

בשנה האחרונה הפעילו בבית הספר "בית זאב" בעפולה פיילוט במסגרתו בקבוצות ה"וואטס-אפ" הכיתתיות הופקדו תלמידים שהיו אחראים על שיח מכבד במטרה למזער מקרי פגיעה, אלימות ונידוי. בעקבות הצלחת הפיילוט תפעל התכנית גם השנה.

שומרי הוואטס-אפ
קרדיט צילום: עיריית עפולה

בכיתות הגבוהות של בית הספר היסודי ״בית זאב למדע תעופה וחלל" (ד-ה-ו) בעפולה נבנתה בשנת הלימודים החולפת פעילות ערכית תחת השם "שומרי הוואטספ" שבה לכל תלמיד יש תפקיד. הפיילוט הייחודי נבנה כחלק מהעלאת המודעות לשימוש מושכל באמצעים טכנולוגיים ובמסגרתו מחנכות הכיתות והיועצות מחנכות לשימוש ראוי ומכבד ברשת. התלמידים עוברים הדרכה משמעותית הכוללת הסבר מקיף מה ההבדל בין דיווח להלשנה ויחד בוחנים שימוש ראוי בלתי ראוי ברשתות החברתיות אם וכאשר יש כאלה ובתוכנת המסרים החינמית הפופולארית "וואטס-אפ".

לאחר הסבר מקיף של המחנכת והיועצת ממונים התלמידים בחוזה מוסכם המקובל על הצדדים כ׳שומרי הוואטס-אפ׳ האמונים בקבוצה על שיח מכבד, התכתבות מכבדת ובמידה ויש אירוע אלימות, אירוע של נידוי, דחייה חברתית, יש לתלמידים תפקיד חשוב להרגיע ולשתול מסרים מפייסים לפי ההדרכה הראשונית ובמידת הצורך הם מדווחים למחנכת.

שומרי הוואטס-אפ
קרדיט צילום: עיריית עפולה

מנהלת בית הספר, נירה לפס ציינה כי בשנה החולפת נרשמו מספר מקרים בהם נמנעו אירועי דחייה וחרם, שיח מסלים ואלימות מילולית ולכן החליטה להמשיך בפיילוט. "אני מברכת על פעילות ערכית זו של צוות המורים והתלמידים מתוך מחויבות ומודעות לשיח מכבד ושימוש מושכל באמצעי התקשורת ברשת" סיכמה המנהלת.

שומרי הוואטס-אפ
קרדיט צילום: עיריית עפולה

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here