קרדיט: pexels.com

אין ספק שהנושא שמעסיק יותר מכל כמעט כל מי שרוצה לרכוש רכב חשמלי, זה נושא הטעינה של הרכב. אנחנו רגילים כבר שנים רבות להסתדר עם מילוי דלק בתחנות דלק, וקשה להתרגל למשהו חדש שלעיתים דורש מאיתנו לשנות את ההרגלים שלנו. האם באמת מדובר על משהו מסובך וקשה יותר? התשובה המדויקת משתנה מאדם לאדם וממקרה למקרה, ואנחנו ננסה לתת את התשובה במאמר הזה.

אפשרויות הטעינה של רכב חשמלי

למעשה, ישנן 3 אפשרויות עיקריות לטעינה של רכב חשמלי:

  • טעינה בעמדת טעינה ציבורית: האפשרות שמתאימה לכולם. פשוט מגיעים לאחת מעמדות הטעינה הרבות שפרוסות ברחבי הארץ, מחברים את הרכב למטען – ומחכים שהרכב ייטען. ופה הנקודה – לא כל אחד רוצה להיות תלוי בעמדות טעינה שלעיתים תפוסות או לא עובדות, ולכן אנחנו מגיעים אל הפתרון הבא.
  • טעינה בעמדת טעינה ביתית: התקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי בחנייה הפרטית שלכם תאפשר לכם לטעון את הרכב למקסימום בכל לילה, וכך כמעט ולא לבלות בעמדות טעינה ציבוריות. אז נכון – לא לכולם יש חנייה פרטית שאפשר להתקין בה עמדת טעינה, אך למי שכן – אין ספק שזהו הפתרון הטוב והנוח ביותר.
  • מטען נייד לרכב החשמלי – הכוונה כאן למה שמכונה "כבל סבתא", אשר מאפשר חיבור של הרכב לשקע חשמל ביתי, שאותו יש בכל מקום. כמובן שמדובר על טעינה איטית במיוחד, אך זה יכול להיות פתרון חירום מעולה למקרה שנתקעים בלי סוללה. מטען נייד לרכב חשמלי מחיר הוא לא יקר, ומסתכם בדרך כלל ב-1,000 עד 2,000 ₪.

היכן רוכשים מטען נייד שכזה?

ישנם דגמים מסוימים של רכבים שבהם אתם מקבלים כבר ברכישה של הרכב מטען נייד שכזה שיכול לחבר את הרכב לשקע ביתי, יחד עם כבל טעינה לעמדה ציבורית. אם לא קיבלתם מטען נייד, ניתן לגשת אל חברות המתמחות בתחום הטעינה של רכבים חשמליים, ולרכוש מטען נייד שמתאים לרכב שלכם.

אל מי פונים עבור התקנה של עמדת טעינה לרכב?

התקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי מתבצעת על ידי חשמלאי מוסמך, אשר לו הידע והכלים הדרושים כדי לעשות את העבודה בצורה בטוחה. אחת החברות המובילות כיום בתחום היא חברת EVMOVE אשר לה מעל 30 שנות ניסיון בתחום החשמל והאנרגיה, והיא מבצעת כיום התקנה של עמדות טעינה ביתית לרכב חשמלי באמצעות צוות מקצועי ומנוסה. אם בחרתם EVMOVE להתקנה של עמדת טעינה – אתם יכולים להיות רגועים שעשיתם את ההחלטה הטובה ביותר!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here