המוקד העירוני בעפולה האמון על פניות הציבור של תושבי עפולה פתח את שעריו לטובת עובדים בעלי מוגבלויות. מנהל המוקד: הם העובדים הכי טובים שיש".
אחד התפקידים המורכבים ביותר ברשויות מקומיות הוא תפקידו של המוקדן במוקד העירוני. עשרות שיחות טלפון, חלקן אמוציונאליות, מגיעות מדי יום למוקד ומי שאמור להתמודד איתן הם המוקדנים. בעיריית עפולה חשבו על הנושא וגייסו לשורותיהם במסגרת שירות לאומי אנשים מיוחדים שהוכיחו מיד עם כניסתם לתפקיד כי הם מצליחים להתמודד בצורה יוצאת מן הכלל עם פניות התושבים.
הראשון ששבר את תקרת הזכוכית היה בחור בשם עינב כרמי בוגר בית הספר 'יובלים' שהשתלב בצורה יוצאת דופן במוקד העירוני ואפילו יצר קשרי ידידות עם ראש העיר אלקבץ. בהמשך התקבלה פנייה למוקד העירוני מהעמותה לשילוב בעלי צרכים מיוחדים לשילוב בשירות לאומי במוקד העירוני. מנהל המוקד, יובל כהן, חשש תחילה אך החליט לנסות לשלבם כחלק ממצבת כוח האדם במוקד, "החלטתי שאני הולך על זה כי אנשים כאלה צריכים להיות חלק מהחברה שלנו ומטרתנו להכיל אותם בתוכנו, לקדם אותם ולתת להם הרגשה ותחושה שאכן החברה מקבלת אותם והם חלק בלתי נפרד מאיתנו".
תוך זמן קצר התבררה ההחלטה כנכונה. לדברי כהן מדובר באנשים מדהימים בעלי אחריות ומשמעת גבוהה מאוד שרוצים להצליח ולעשות את מה שהם עושים בצורה מיטבית. "עד היום שירתו במסגרת שירות לאומי במוקד שבעה בעלי מוגבלויות שהפכו לחלק בלתי נפרד ממנו. הם עובדים ככל העובדים והדרישות מהם הם כמו מכל מוקדן אחר אבל יש להם אפילו ערך מוסף שהם מצליחים לכבוד את הלבבות ולכן הם מתאימים יופי לעבודה הזאת" סיכם המנהל כהן במהלך מסיבת הפרידה מהמוקדן ברוך אומרוב, אף הוא בעל מוגבלות שסיים את שירותו במוקד העירוני.