קרדיט PIXABAY

מחיר ממוצע של דירה בישראל כבר חצה מזמן את הרף של 1.6 מיליון ₪. ושימו לב שאנו מדברים על מחיר ממוצע, לא על דירות יוקרה וצמודי קרקע או פנטהאוזים מפוארים. ובכל זאת, אם אתם זוג צעיר, אל תאמרו נואש. למרות נקודת ההתחלה הלא פשוטה, נוכל להציע כמה אסטרטגיות שיוכלו לסייע לכם להגשים את המטרה, ולהגיע לדירה. בשביל זה אתם לא צריכים דוד עשיר מאמריקה או זכייה מקרית בלוטו. הדרך שנתווה תלויה בראש ובראשנה בכם.

ניהול פיננסי איכותי

נתחיל בעובדה קצת עצובה – בישראל מעולם לא הייתה קיימת תוכנית מסודרת, שנועדה ללמד את הציבור איך להתנהל נכון מבחינה כלכלית. בבתי הספר לכלכלה ובפקולטות למנהל עסקים, לומדים איך לנהל עסק בצורה מתוכננת, מחושבת, נבונה ותוך התייחסות לפרמטרים כלכליים. רק זוגות צעירים נדירים מבינים שכפי שניתן לנהל עסק משגשג גם במציאות כלכלית סוערת, בעזרת ניהול כלכלת המשפחה שנעשה על פי הכללים המתאימים, אפשר להגיע לדירה. וקבלו עוד עובדה, זוגות שהשכילו להתנהל כלכלית בצורה מחושבת, מצליחים להגיע לדירה בעוד שזוגות שלא מתנהלים כראוי, אפילו אם הם מרוויחים סכום כפול בכל חודש, לא יצליחו בכך. החליטו איפה אתם רוצים להיות בעוד כמה שנים, התנהלו נכון מבחינה פיננסית משפחתית, ותגיעו הרבה יותר רחוק מכפי שאתם חושבים.

הגדרת מטרות לאור סדר עדיפויות

אם אתם רוצים להגיע לדירה, עליכם לא רק לחלום על כך אלא להגדיר את הנושא הזה כמטרה. זה אולי נראה לא ברור מדוע אנו מציינים זאת, לכן נתעכב על הנקודה ונסביר כמה היא חשובה. להתנהל בצורה מחושבת מבחינה כלכלית, לאורך זמן, זה לא דבר פשוט. תמיד יש פיתויים ותמיד גורמים מסחריים רוצים לשכנע אותנו שנקנה את ואת זה ואת זה, כדי שנהיה מאושרים. על מנת שתוכלו להתנהל בצורה מחושבת ולחסוך בכל חודש לא מעט כסף לדירה, זיכרו את המטרה החשובה שלכם. כאשר אחרים זורקים כסף במסעדות יקרות או נוסעים המון לחו"ל, אתם תקפידו לפעול חכם. זה לא אומר שלא תבלו או שלא תיסעו. זה אומר שתקצו תקציב להוצאות ולבזבוזים, לאור המטרה המרכזית שלכם. כאתם תבזבזו פחות, תראו איך החיסכון שלכם לדירה צומח בקצב נאה.

לבנות הון עצמי מספק

לא דיברנו על חיסכון לדירה, סתם כך. שימו לב שכדי לקנות דירה בהקדם, תצטרכו שיהיה לכם חיסכון לטובת משכנתא. אי אפשר לקבל משכנתא לדירה ללא הון עצמי של לפחות 30 אחוז מערך הנכס הרצוי לכם. יותר מזה, ככל שההון העצמי שלכם יהיה גדול יותר, כך תוכלו לקחת משכנתא נוחה, שתחיו איתה בצורה נוחה לאורך זמן.

להתרחק מאזורי הביקוש

רוצים להגיע לדירה מהר יותר? בדקו מחירים של דירות מתאימות, אך לא באזורי הביקוש. פערי המחיר עצומים וכיום, בעידן העבודה מהבית, אין הצדקה לשלם הרבה יותר רק כדי להתגורר במקום הכי יקר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here