צילום שי מרדכי, איגוד ערים כינרת

איגוד ערים כינרת מטפל באופן שגרתי וסדור בעצים שבתחומי החופים. העצים כולם ממוספרים ומתועדים ומידי שנה נערך סקר מקיף, על ידי אנשי מקצוע, במטרה לבדוק הערכת סיכונים, לגבי כל עץ ועץ בחופי האיגוד, כאשר הדו"ח כולל הנחיות לטיפול כגון גיזום בטיחותי, או כריתה, במקרים שאין דרך אחרת למתן את רמת הסיכון.

צילום שי מרדכי, איגוד ערים כינרת

לפני כחודש נפל אחד הדקלים בחוף צמח ובמזל לא נגרם כל נזק. באיגוד ערים כינרת מעוניינים 'להקדים תרופה למכה'. על פי הדו"ח שנערך לאחר הסקר המקיף, סומנו עצי הדקל בחוף צמח, כמו גם עצים בחופים נוספים, כמסוכנים לבטיחות הנופשים ולכן הומלץ על ידי המומחים לכרות אותם בהקדם, בד בבד עם קבלת רישיון כריתה מפקיד היערות במשרד החקלאות.

אלי טל, יועץ לאיגוד ערים כינרת אומר: "העץ שנפל לפני כחודש קרס מבסיסו. בבחינת העץ לאחר נפילתו נמצא כי היה נגוע בחדקונית הדקל האדומה. כמו כן נמצא, כי ישנה נוכחות מאסיבית של המזיק בעצים נוספים ובאתר כולו. הדקלים באתר גבוהים יחסית ובחלקם נמצאו פגמים נוספים. בהתאם לכך מצאתי שקיימת סבירות גבוהה לקריסת עצים רבים נוספים. מיקומו של חוף צמח ונגישותו לציבור מעלים את הסבירות לפגיעה בגוף, חלילה, במקרה של קריסת עץ. יש לציין כי בדקלים לא ניתן למתן את רמת הסיכון באמצעות גיזום ועל כן כאשר רמת הסיכון מעץ אינה קבילה הפתרון לצערי הוא כריתת העץ".

דנה בכר, מנהלת אגף חופים באיגוד ערים כינרת אומרת: "בעצם היותם נטועים באזורי נופש, מהווים הדקלים סיכון בטיחותי ואנו מעוניינים כמובן להימנע מפגיעה בנופשים בחוף. לאחר הסקר השנתי שלנו, הוגדרו ע"י היועץ מטעמינו מספר עצים בחוף צמח, ככאלו הנדרשים לכריתה ונכנסנו מיידית לעבודות כריתה בטיחותית של הדקלים שסומנו. כזכור חוף צמח עבר לאחריות האיגוד בסוף שנת 2020, בו נטעו לפני הרבה שנים עצי דקל שצמחו עד ל- 12-17 מטרים ומהווים כעת סכנה בטיחותית".

עוד מציינת דנה בכר כי בסיום עבודות כריתת העצים המסוכנים, תבוצענה נטיעות חדשות של עצים אשר יחליפו את הדקלים. "כידוע עצי דקל תורמים מבחינה של נראות ונוף אך פחות נותנים צל ותרומתם הסביבתית נמוכה. העצים שיינטעו יהיו עצים שייתנו יותר צל לטובת הנופשים בחוף".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here