ביטוח דירה
קרדיט PIXABAY

כאשר אתם פונים לחברות הביטוח לגבי פוליסות של ביטוח דירה, ברוב המקרים הן מספרות לכם בעיקר מה הן מכסות ואיזה יתרונות יש להן. זה מידע שחשוב לדעת, אך לא פחות חשוב מכך, להכיר את הדברים שביטוח דירה לא מכסה. במאמר זה נפרט את כל הדברים שלא כלולים בביטוח תכולה ובביטוח מבנה. לפני שמתחילים חשוב להדגיש: לרוב הדברים ניתן לרכוש כיסויים בנפרד, פשוט תצטרכו להתאים את ההרחבות של הביטח על פי הצרכים שלכם.

מה לא כלול בביטוח תכולה?

  • חפצים מחוץ לדירה או לבית – יש נטייה לחשוב שאם השארתם רכוש בחצר, בחניה או בחדר המדרגות והוא נגנב, אתם מכוסים. ובכן, אתם אולי מחשיבים את המקומות הללו כחלק מהבית שלכם, אבל חברות הביטוח לא רואות את זה כך.
  • כלי תחבורה – מיותר לציין כי רכבים שנמצאים בחניה צריך לבטח בנפרד. באופן דומה, אם אתם מחזיקים במוסך או במחסן כלי רכב פחות סטנדרטיים, כמו מטוסים או טיסות, חשוב שתדעו שגם אלה לא מבוטחים.
  • מלחמות ופיגועים – ביטוח התכולה לא מכסה נזקים שנגרמים כתוצרה ממלחמה או פיגוע חבלני, וגם לא מקרינה גרעינית.
  • כלי נשק – אם אתם מורשים להחזיק בדירה כלי נשק ותחמושת, ביטוח דירה לא מכסה אותם.
  • פיננסים – כסף מזומן, ניירות ערך, כרטיסי אשראי, המחאות נוסעים, תלושים וגיפט קארדים או כל אמצעי תשלום אחר. בתחום זה ניתן לכלול גם מתכות ואבנים יקרות, מסמכים רשמיים, מסמכים שקשורים לעסק בבעלות המבוטחים, כרטיסי הגרלה וכרטיסי טיסה.
  • עסק שפועל מהבית – אם חלק מסוים מהדירה שלכם משמש להפעלת עסק, כלומר יש לכם חדר שמשמש בתור משרד, קליניקה וכו', יש לבטח אותו בנפרד.

מה לא כלול בביטוח מבנה?

  • מלחמות ופיגועים – כפי שאתם מבינים, ביטוח דירה לא מכסה נזקים מהסוג זה, לא לתכולה ולא למבנה. מה שכן, אם אתם סובלים מנזקים כאלה, אתם אמורים לקבל פיצויים בגינם מהמדינה.
  • רעידות אדמה – זהו נושא שנמצא בכותרות לאחרונה, בשל ריבוי רעידות האדמה שהורגשו בישראל והחשש מפני אסון מתקרב. לכן, חשוב שתדעו כי ביטוח מבנה בסיסי לא מכסה נזקים שנגרמים מרעשי אדמה. כדאי לשקול את הרחבת הביטוח עם כיסוי מתאים, כי בניגוד לנזקי מלחמות, המדינה לא מפצה על נזקים מרעידות אדמה.
  • נזקי צנרת – הביטוח אמנם כולל כיסוי מפני נזקי מים למבנה מגשמים וסערות, אך לא עם הנזק נגרם כתוצאה מתקלה בצנרת.

איך מרכיבים פוליסה של ביטוח דירה?

בשורה התחתונה, אתם צריכים לוודא שהפוליסה שלכם כוללת את כל הכיסויים שאתם צריכים, ורלבנטיים אליכם, וגם שהיא לא מקיפה ויקרה מדי. בצעו סקר שוק, קבלו כמה הצעות והשוו ביניהן. רק כך תוכלו להיות בטוחים שחתמתם על הפוליסה הטובה ביותר עבורכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here