משלחת מארה
צילום: דוברות עיריית מגדל העמק.

משלחת מארה"ב, בריטניה ודרום אפריקה ביקרה במגדל העמק כדי ללמוד על הכנת בני הנוער לשירות הצבאי.

 

משלחת מארה"ב, בריטניה ודרום אפריקה ביקרה במגדל העמק
צילום: דוברות עיריית מגדל העמק.
משלחת מארה"ב, בריטניה ודרום אפריקה ביקרה במגדל העמק
צילום: דוברות עיריית מגדל העמק.

משלחת אנגלו-סכסית של נוצרים אוונגליסטים אוהבי ישראל ביקרה לאחרונה במגדל העמק, ביוזמת העירייה ו'הקרן לידידות', כדי ללמוד על החשיבות של השירות הצבאי בצה"ל וכיצד מכינים את בני הנוער בישראל לקראתו. במסגרת הסיור הלימודי ביקרו חברי המשלחת ב"מכינה ישראלית", מכינה קדם צבאית לבנות מאזורי פריפריה חברתית גיאוגרפית.

האורחים פגשו בראש המכינה ענת שטיינר וב-30 החניכות, כמעט כולן בנות למשפחות שעלו מאתיופיה. שטיינר סיפרה לאורחים למה בחרה המכינה מלכתחילה לתקוע יתד במגדל העמק, כמקום שיאפשר כר נרחב למעורבות קהילתית ולעשייה חברתית, ועל המעורבות העמוקה של חניכות המכינה לאורך השנים בחיי הישוב והתושבים. זו כוללת, בין היתר, פעילות של החניכות בבתי ספר, במועדוניות רווחה ובבתי גיל הזהב וכן שותפות מלאה בהפקת אירועי חג הסיגד של קהילת יהודי אתיופיה.

עוד סיפרה שטיינר על סיפורי ההצלחה המרשימים של המכינה, שבחמש שנות פעולתה הראשונות כבר הספיקה להוציא מתוכה בוגרת שזכתה באות 'חיילת מצטיינת נשיא המדינה', 4 בוגרות שהיו לקצינות ויותר ממאה בוגרות בסך הכל, ששירתו כולן שירות משמעותי בצה"ל בתפקידים "איכותיים", שלא בהכרח היו פתוחים בפניהן בטרם שנת המכינה שעברו.

חניכות השנה הנוכחית, השישית במספר, והאורחים ישבו יחד במהלך הביקור למעגלי שיח, שבהן סיפר כל צד מה מביא אותו לחוש קשר רגשי עמוק למדינת ישראל. החניכות מצדן סיפרו גם את סיפור השתלבותן בחברה הישראלית, ודיברו על משמעות השירות הקרב בצה"ל עבורן.

ראש המכינה ענת שטיינר: "העבודה המשותפת עם עיריית מגדל העמק והעומד בראשה ו'הקרן לידידות' ממשיכה לשאת פירות ולהביא את הבנות לאירועים והתנסויות מרתקים. המפגש עם האורחים מארה"ב, בריטניה ודרא"פ היה מפרה מאוד, והעצים בצורה מרגשת את כל המשתתפים – גם החניכות וגם האורחים. אני מקווה שהמפגש הזה ייהפך למסורת שנתית אצלנו במכינה, כמו עוד פעולות משותפות שלנו עם הרשות והקרן לידידות".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here