קרדיט freepik

בניית מרתף בבית קיים מהווה כיום אופציה טובה מאוד עבור צרכים שונים. כך לדוגמא, אם אתם מעוניינים לשפץ את ביתכם ולהרחיב אותו באופן כלשהו, ייתכן כי הוספת מרתף תהווה את האופציה הטובה ביותר עבורכם. אם אתם מעוניינים להעניק לעצמכם אפיק השקעה כלשהו, ייתכן כי מרתף שיהווה יחידת דיור נפרדת שתוכלו להציע להשכרה יהווה את הדבר הטוב ביותר עבורכם, אם אתם מעוניינים לעבוד מהבית ואין לכם את האופציה להוסיף חדר עבודה בבית עצמו או אם אתם מעוניינים לפתוח קליניקה ביתית כלשהי ואתם מחפשים את החלל המתאים בבית, גם במקרים הללו, בניית מרתף בבית קיים בהחלט יכולה להיות הבחירה הנכונה עבורכם.

בניית מרתף בבית קיים- איזה אישורים צריך לקבל?

ישנן רשויות מקומיות אשר מעניקות פטור למפרע לאדם שבונה מרתף בבית פרטי שהגובה שלו אינו עולה על הגובה הנקבע. כיום כל אדם שמעוניין לבנות מרתף בביתו, חייב לבדוק האם הרשויות המקומיות מאשרות לו לבנות מרתף מעין זה בהתאם לתוכניות המרתף. עליו להגיש תוכניות מפורטות ומסודרות של איש מקצוע מתאים לרשות המקומית על מנת שתבחן אותה ותוודא כי אין בעיה כלשהי עם בניית המרתף או חריגה כלשהי משטח פרטי. לאחר שהרשות המקומית בוחנת את התוכניות השונות, היא תחליט האם להעניק היתר בנייה להוספת המרתף או שמא אין אפשרות להעניק היתר בנייה. מה שחשוב הוא להציג את התוכניות לבניית המרתף ואת בדיקת הקרקע בצורה המיטבית על מנת שלא תתקבל החלטה שגויה לגבי היתר בנייה. אדריכל המתמחה בתחום של תכנון בתים פרטיים, יכול ליצור עבורכם תוכנית בנייה מדויקת ומקצועית בכל הנוגע להוספת מרתף בבית קיים ולכן, כדאי לבחור אדריכל מקצועי ומנוסה בתחום.

כיצד מתבצע תהליך בניית מרתף בבית קיים?

חשוב מאוד להדגיש כי תהליך בניית מרתף בבית קיים מתחיל כאמור בעריכת תוכנית מפורטת לעבודות חפירה, לאחר תסקיר של הקרקע וכן תכנית המציינת את שלבי החפירה. יש לקבל גם אישור חפירה כחלק מהיתר הבנייה. חפירת מרתף מתחת לבית מאפשר בפועל להוסיף קומה שלמה מתחת למבנה הקיים. חשוב לבצע את העבודה לא בחודשי החורף שכן, מדובר על עבודות חפירה ועבודה בתנאי מזג אוויר חורפיים עלולה להסב נזק בהליך החפירה ומעבר לכך, היא לא פשוטה. כדי שהקרקע לא תהפוך בוצית וכדי שלא יהיה קושי בתהליך זה, יש לבצע אותו בעונות החמות יותר. ניתן לבנות מרתף מעין זה בבנייה קלה שמהווה כיום אופציה מאוד נוחה וקלה. על פי רוב בבניית קלה יהיה צורך ביצירת קירות תומכים או עמודי תווך שיהוו את היסודות למבנה. במקרים רבים בנייה קלה תשב על פלטות בטון או כלונסאות לא עמוקות. יש לאטום בצורה איכותית את המרתף שכן, מדובר על חדר שבו יש סיכוי גבוה לחדירת מים ועל כן, יש לבחור באנשי מקצוע טובים, מקצועיים ומומחים לצורך הליך האיטום.

לצורך בניית מרתף בבית קיים, חשוב מאוד לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר שילוו אתכם לאורך ההליך כולו ויבצעו את העבודה בצורה הטובה ביותר, על מנת שבסופו של ההליך המרתף יענה על המטרות שלשמן בניתם אותו.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here