יוקלר מציג את הספר 'הקבצן הקטן מדאראבאן'
צילום: טב''ס

בקהילת יהודי רומניה בישראלי קיבלו בהתרגשות רבה את ספר הילדים החדש והמיוחד, 'הקבצן הקטן מדאראבאן' אשר נכתב אודות יהודי רומניה בגטו דורוהוי בימי הסופה והסער. "החזרתם אותי בסיפור המרגש והנוגע ללב לכפר ילדותי בדאראבאן" כתבה מירה, ואילו שלמה הקשיש שבחבורה אמר: "הספר הזה,  על תיאוריו המדויקים והמופלאים הוא מצבה חיה לתקופה שהייתה ואינה, תודה לכם". ראובן וחדווה מתכוננים לקיים כנס ענק בעפולה של קהילת יוצאה רומניה, לרגל צאת הספר הייחודי שכתב הסופר, המשורר, המחנך והפובליציסט, עמנואל בן סבו.

יוקלר מציג את הספר 'הקבצן הקטן מדאראבאן'
צילום: טב"ס

עם צאתו לאור של ספר הילדים הייחודי והמרגש 'הקבצן הקטן מדאראבאן', פרי עטו של הסופר, משורר, מחנך, פובליציסט, עמנואל בן סבו, התרגשות גדולה בקהילת יוצאי רומניה בישראל.

ראובן וחדווה יוקלר, אשר בחרו להוציא לאור ספר ילדים מיוחד המספר את קורות משפחת יוקלר, ההורים,  ניצולי השואה זאב ויפה ז"ל, לא מפסיקים להתרגש מהתגובה של קהילת יוצאי רומניה. "קיבלנו עשרות תגובות נלהבות, נרגשות ומיוחדות, אומר ראובן ומוסיף: בעבר, אבי תרם לספר קהילת דורוהוי ובמעשה שעשינו חדווה אחותי ואני, למעשה המשכנו את העשייה של אבא והנצחנו דרך הסיפור של אבינו זאב ואמנו יפה, את הקהילה היהודית בדאראבאן, את ימי המחסור והחרדה, את האחריות, עוז הרוח, הגבורה של הילדים הקטנים, כמו אבי, שהיו,לילה, לילה יוצאים ללא פחד, חדורי מטרה להביא אוכל למשפחה, חוצים את הגדרות, מתחננים בפני כפריים, חוטפים מכות וחוזרים עם מזון לגטו בדורוהוי. הסיפור והספר הם מצבה מיוחדת במינה לתקופה קשה בחיי העם היהודי. הוריי עלו לארץ, בנו משפחה לתפארת, ניצחו את מי שחלמו להשמיד אותם בשל היותם יהודים, והספר הזה הוא אנדרטה של זיכרון, אנדרטה של הגיבורים האמיתיים לזכר הורינו שזכו ולדכרם של כל היהודים מדאראבאן וגטו דורוהוי  שלא זכו" אומר ראובן יוקלר.

הספר יצא בהוצאת האיכות 'מיטב ארגמן'. ספר זה הינו הספר הרביעי בסדרת הספרים מעצבת הזהות של הסופר עמנואל בן סבו אשר נמצאים גם במוזיאון הממלכתי באושוויץ ובמוזיאון הלאומי בוושינגטון.

יוקלר מציג את הספר 'הקבצן הקטן מדאראבאן'
צילום: טב"ס

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here