נאיל זועבי איש השלום, מודאג ופסימי.
צילום: אדהם זועבי

"אני יותר מפסימי ומודאג",  אומר המחנך ואיש השלום מכפר נין, נאיל זועבי, בעקבות תוצאת  הבחירות במגזר הערבי  . "השיח והסחף הזה מטרידים ביותר, אנו, אנשי השלום הפרגמטיים המבקשים להשתלב, להתחבר, להיות חלק משמעותי, רואים את המצטרפים , לבדלנים, למפלגים, לאלה אשר אינם רואים  בשותפות היהודית-ערבית ערך חשוב, מי שמשבחים רוצחים וקוראים למתנדבים לשירות לאומי מצורעים , לחיילי צה"ל נאצים , הם סכנה לדמוקרטיה ולמדינה, אסור לתת להם לגיטימיות ,אלא, לחזק את האנשים המבקשים לחיות בארץ הטובה שלנו מתוך כבוד למדינה וסמליה".

נאיל זועבי, מחנך מוערך ואיש שלום מוכר מהכפר נין, מתהלך בימים האחרונים בתחושה פסימית. תוצאות הבחירות מהן עולה כי הציבור שלו, הציבור הערבי ישראלי בחלקו נהה אחר רשימות המערערות את זכות היוותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית  ונותנים רוח גבית לפלגנות , לקיצוניות ,לבוז לסמלי המדינה וקריאה כאילו העם היהודי הוא עם גזען .

כאיש של דו-קיום, חיבורים, השתלבות, כמי שמניף את דגל ישראל בגאווה, ומצהיר כי זו מדינתו ובה הוא גאה לחיות ולצמוח, שינוי מגמה זה  מדיר שינה מעיניו.

"אני מודאג ביותר ופסימי ממכירת הערכים והנכסים הלאומיים והתרבותיים שלנו, אני רואה איך השיג ושיח בציבוריות הישראלית מתפרק מנכסיו, מהערכים החשובים ולצד זאת רואה את אחיי, ערביי ישראל, נוהרים למפלגות אנטי ישראליות במהותן , בהן חלק מראשיה וחבריה   אינם  תורמים מאומה למען הקיום המשותף במדינת ישראל, אלא ההיפך, יש בהם מי שמשבח שהידים שבעיניי הם רוצחים מנוולים ולא יותר, מי שמתייצבים לצד שונאי מדינת ישראל והיהודים, יש בהם מי שמתגעגעים לרוצח הנתעב סמי קונטר.בני בריתם המתונים הם ,  שמש העמים החדש הלא הוא אבו מאזן או הפת"ח  , אומר נאיל ומסכם: אני מקווה מאוד מאוד שאיש במדינת ישראל והנהגתה לא חושב לרגע לסמוך על האנשים האלה, הם לא ראויים לכך, מדינת ישראל ומנהיגיה חייבים לטפח את דור בני הארץ הערבים אשר רוצים בשיח מכבד, דו-קיום, באהבת אדם באשר הוא, בהשתלבות, בנאמנות, בכבוד לדגל המדינה, בגאווה להיות ישראלים. אני מוטרד ופסימי ומקווה כי ההיגיון ינצח ומי שרוצים בחיסולה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי, לא יהיו חלק מכל  הנהגה העתידית נחזק את היסודות הבריאים בחברה הערבית והם הרוב ".

נאיל זועבי איש השלום, מודאג ופסימי.
צילום: אדהם זועבי

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here