בתכנון: רכבת מעפולה לטבריה
קרדיט צילום: רכבת ישראל.

בתוכנית המתאר הארצית החדשה לתחבורה יבשתית (תמ"א 42) סומן תוואי שמור לתכנון מסילה כפולה מעפולה לטבריה שתתחבר למסילת העמק.

האם בקרוב יוכלו תושבי עפולה לצאת מביתם וכעבור כ-20 דקות לשכשך רגליהם בכנרת?  על פי תכנית המתאר הארצית החדשה לתחבורה יבשתית (תמ"א 42) שיזמו משרד התחבורה ומינהל התכנון ואשר נמצאת בשלבי אישור מתקדמים מלמדת שאפשרות זאת היא בהחלט סבירה.

דיון בנושא תוואי המסילה המוצע בין עפולה לטבריה התקיים לאחרונה בישיבת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז הצפון וכעת אמור הנושא לעבור לבחינת המועצה הארצית שם ידונו באפשרויות של הקמת רכבת קלה לצד רכבת כבדה. הואיל ועפולה ובית שאן כבר מחוברות לרכבת כבדה, התוואי המוצע לרכבת בין עפולה לטבריה על כביש 65 עדיף שיהיה של רכבת קלה, שהרי אינו עובר במרכזי תעסוקה ויוכל לשרת גם את המרכז העירוני והתיירותי של טבריה. את התוואי השני מבקשת הוועדה לייעד לרכבת כבדה לטובת אזורי התעסוקה שנמצאים על הציר ונחשבים מהגדולים במחוז הצפון ורכבת כבדה עשויה לשרת היטב את הקשר בין אזורים אלה לנמלי חיפה ולתעשייה במפרץ חיפה. יש לציין כי בתשריט התוכנית כבר סומן תוואי שמור לתכנון מסילה כפולה מעפולה לטבריה, ברובו לאורך כביש 65, תוך יצירת חיבור בין מסילת העמק למסילה של עפולה-טבריה.

ראש העיר אבי אלקבץ שפועל רבות בנושא אמר השבוע: "כל חיבור של מסילות רכבת לעפולה וממנה הוא מבורך. עם זאת, המשימה העיקרית שלנו היא לפעול לחיבור רכבת העמק לתל אביב ואזור המרכז באמצעות הארכת המסילה לבנימינה עד שתוקם מסילת מנשה העתידית שתחבר את תחנת עפולה ישירות לתל אביב".

בתכנון: רכבת מעפולה לטבריה
קרדיט צילום: רכבת ישראל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here