בעפולה יוצאים למבצע נגד צואת כלבים
דוברות עיריית עפולה

עיריית עפולה מעלה הילוך במאבקה נגד בעלי כלבים משוטטים ואי איסוף צואת כלבים. לאחרונה הוצבו ברחבי העיר עשרות עמודים ועליהם פחים ושקיות לאיסוף צואת כלבים וסדרת מבצעי אכיפה ייצאו לדרך בשבוע הבא.

בעפולה יוצאים למבצע נגד צואת כלבים
דוברות עיריית עפולה

במסגרת המאמץ העירוני להתמודד עם תופעת הכלבים המשוטטים בעיר, תצא  בקרוב אגף שפע של הרשות במבצע אכיפה נרחב הכולל תגבור של פעילות הפקחים ולוכדי הכלבים. המבצע שיערך בשיתוף עם השיטור העירוני והשירות הווטרינרי יימשך במשך מספר חודשים במהלכו יינתנו התראות ויחולקו דוחות לתושבים שלא ישמעו לחוקי העזר העירוני לאחזקת כלבים הקובעים בין היתר כי במקרה של כלב משוטט ללא בעלים יועבר דיווח ישיר לפקחי הווטרינר לצורך לכידת הכלב ומתן דוח לבעליו. כלב משוטט בעל שבב אלקטרוני המאפשר זיהוי של בעלי הכלב, יצולם במקום וקנס בגובה 500 ₪ יישלח בדואר רשום לבעלי הכלב.

תחום נוסף שבאגף שפע מתכוונים לקדם ביתר שאת הוא המאבק בצואת הכלבים על המדרכות. לאחרונה נקטה עיריית עפולה במספר דרכים על מנת להגביר את המודעות בקרב בעלי הכלבים מתוך תקווה שיסייעו לשמור על סביבה נקייה ויתרמו למגר את התופעה שפוגמת ופוגעת באיכות חיי התושבים. בין הצעדים שנקטה העירייה לאחרונה בנושא אפשר לציין את הצבתן של עמודי אשפה ושקיות לאיסוף צואת כלבים במספר רב של מוקדים בשכונות ובמרכז העיר, חלוקת חומרי הסברה על ידי האגף לשירות ווטרינרי ופרסום הנושא בכלי התקשורת וכן ביצוע אכיפה נגד בעלי כלבים שאינם דואגים לאסוף את הצואה.

בעפולה יוצאים למבצע נגד צואת כלבים
דוברות עיריית עפולה

שמעון עמר, מנהל אגף שפע, אמר: "תופעת הכלבים המשוטטים ללא בעלים נתפסת כמטרד סביבתי ותברואתי הפוגע באיכות החיים בעיר. על מנת לשמור על עיר נקייה ומטופחת נגביר את האכיפה כנד כלבים משוטטים וכנגד אי-איסוף צואה ונעודד הסברה אולם במאבקים הללו אנו זקוקים לשיתוף פעולה מתמיד עם ציבור התושבים ותלויים גם באכפתיות של התושבים".

בעפולה יוצאים למבצע נגד צואת כלבים
דוברות עיריית עפולה

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here