האקדמיה של 'בית זאב'
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה

משרד החינוך בחר בבית הספר "בית זאב למדע תעופה וחלל" כבית ספר בו יוכשרו סטודנטיות ממכללת "אורנים" רגע לפני כניסתן לתפקידי הוראה. המורות הוותיקות יעברו בעצמן הכשרה במהלכה יקבלו כלים כיצד להכשיר את הסטודנטיות להוראה.

מכללת "אורנים" לחינוך והוראה, בחרה בבית הספר היסודי "בית זאב", מבין 20 בתי ספר מכל רחבי הארץ, כבית ספר שדה בו יוכלו המורות הסטודנטיות המסיימות לימודי חינוך והוראה, לעבור את הכשרתן באמצעות מורות וותיקות בבית הספר.

האקדמיה של 'בית זאב'
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה

בעקבות הבחירה המחמיאה אירחה הנהלת בית הספר את הצוות החינוכי של מכללת "אורנים" לסיור והיכרות לקראת שיתוף פעולה של האקדמיה עם בית הספר. במסגרת הביקור נחשפו הצוותים לתוכניות הלימוד ומגוון המודלים החינוכיים וכן לשיעור "הוראה בקו – מורה סטודנטית", המשלב לימוד משותף של מורה וותיקה וסטודנטית להוראה. בשיח שולחנות עגולים בוצעה פעילות שמטרתה היכרות, שיתוף וחשיבה מעמיקה לטובת התנעת תהליכים משמעותיים יותר בתכנית ההכשרה.

האקדמיה של 'בית זאב'
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה

המיזם המבורך הינו חלק מתכנית רחבה יותר בהובלת משרד החינוך שנקראת "אקדמיה כיתה" לפיה ההכשרה עוברת לבית ספר לא נשארת רק באקדמיה. 'בית זאב', יהיה בית ספר מכשיר על פי מודל חינוכי בארה"ב ויהווה בית ספר חלוץ אשר יסמן את עתיד ההתנסות ויעצב את עתיד הכשרת המורים. כמו כן בעקבות הבחירה יקבל בית הספר תו מורשה התנסות כמקום הראוי להיות שותף בהכשרת מורים.

נירה לפס, מנהלת בית הספר, אמרה: "מדובר בתכנית מצוינת. המורות הצעירות מתנסות במספר מודלים של לימוד והן חלק חשוב במתן מענים לתלמידים. במדיניות שקובעת שילוב והכלה לכל תלמיד יש יותר שעות למענה רגשי, החלק שלהן משמעותי בעבודה בשטח, יש להן מרחב גדול לביטוי אישי, הן מקבלות גיבוי להביא את התכנים לבד, לגלות אחריות מלאה לכיתה, להציג את הדברים בדרך יצירתית, זה מעודד את הצמיחה שלהן ונותן להן כלים להשתלב כמורות ביום המחר. יש להן תחושת משמעות והתנסות מלאה. וחשוב לאפשר להן להביא את החידוש הריענון והיצירתיות למערכת ,זה מעניק להן חוסן ונותן להן כלים להצליח בבתי ספר אחרים".

האקדמיה של 'בית זאב'
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here