קרדיט: pexels

עבור אנשים עם סוכרת, ניטור רמות הסוכר בדם הוא חלק בלתי נפרד מחיי היום-יום. לאורך השנים עברו מכשירי מדידת הסוכר התפתחות משמעותית הן מבחינת הטכנולוגיה והן מבחינת קלות השימוש. לכן, אם גם אתם חולי סוכרת, טבעי שתרצו לעשות הכול כדי לשמור על עצמכם. זו בדיוק הסיבה שבגללה לא רק שעליכם לקנות כמה שיותר מהר מכשיר לבדיקת סוכר, אלא גם באמת לעשות בו שימוש יומיומי. מה שכן, רגע לפני שאתם יוצאים למסע הקניות שלכם ובוחרים מכשיר כזה, כדאי שתכירו את האפשרויות הקיימות.

השינויים בתחום המכשירים לבדיקת סוכר

ממש כפי שקורה באינספור תחומים אחרים, אנחנו רואים שגם בתחום של המכשירים השונים למדידת סוכר ישנם שינויים רבים. בעבר המכשירים היו פשוטים יותר, אך היום גם בתחום הזה ניתן לראות התקדמות משמעותית. כשמדברים על ההבדלים בין מכשיר לבדיקת סוכר חדש ובין המכשירים הישנים, מדברים על מספר נתונים שכדאי לקחת בחשבון. למשל:

  • דיוק: מכשירים מודרניים מציעים דיוק רב יותר בהשוואה למכשירים ישנים.
  • קלות שימוש: רבים מהמכשירים החדשים כוללים תכונות ידידותיות למשתמש. למשל, היום ניתן למצוא מכשיר לבדיקת סוכר עם מסך גדול יותר, עם תאורה ועם אפשרות להעביר את הנתונים למחשב או לטלפון הנייד.
  • גודל: מכשירים מודרניים נוטים להיות קטנים וקלים יותר. משמעות הדברים היא שהרבה יותר נוח לקחת אותם בתיק לכל מקום וכך ניתן תמיד לבצע ניטור סוכר בקלות.
  • אפשרויות בדיקה: מכשירים רבים מציעים אפשרויות בדיקה נוספות, כמו בדיקת קטונים או מדידת המטא-בוליות.

למה בעצם חשוב להשתמש במכשיר למדידת סוכר?

אנשים שחולים בסוכרת יודעים היטב: חשוב לדעת, ורצוי בכל רגע נתון, מהן רמות הסוכר בדם. למעשה, בעזרת מכשיר לבדיקת סוכר ניתן לנהל בצורה יותר יעיל את רמות הסוכר בדם. ניטור רמות הסוכר מאפשר לאנשים עם סוכרת להתאים את הטיפול שבו הם עושים שימוש. זה נכון בין אם מדובר על אינסולין ובין אם מדובר על תרופות אחרות.  בנוסף, אם נעשה שימוש קבוע במכשירים כאלה נוכל לזהות סיבוכים כבר כאשר הם קורים. אם, לעומת זאת, נתעלם מהמצב, עלול להיות שתגלה זאת רק בשלב מאוחר יותר והטיפול יהיה פחות יעיל. השיפור במכשיר לבדיקת סוכר משפיע ישירות על איכות החיים. כאשר חולה סוכר מנהל בצורה יעילה את רמות הסוכר שלו בדם, הוא נהנה מאיכות חיים יותר טובה והרבה פחות סיכונים.

בחירת מכשיר לבדיקת סוכר

מצד אחד, זה שאנחנו חיים בעידן של שפע זה נהדר, כי זה אומר שיש הרבה אפשרויות. מצד שני, בבואנו לבחור מכשיר לבדיקת סוכר אנחנו הולכים לא פעם לאיבוד. הסיבה לכך ברורה, כי איך אפשר לבחור את המכשיר הנכון אם יש כל כך הרבה אפשרויות? אם גם אתם מחפשים מכשיר לבדיקת סוכר ולא יודעים מה יתאים לכם, כדאי שתיקחו בחשבון מספר טיפים חשובים. ראשית, בהחלט כדאי להתייעץ עם הרופא שמטפל בכם. רופא סוכרת מומחה מכיר את כל האופציות הקיימות והוא יוכל להמליץ לכם על מכשיר יעיל ואיכותי. שנית, כדאי לקחת בחשבון את קלות השימוש במכשיר. נסו לבדוק האם גודל המכשיר מתאים לכם והאם יהיה לכם קל לתפעל אותו בחיי היומיום או לא. כדאי לשים לב גם לדיוק של המכשיר, כי אם תוכלו לקנות מכשיר כמה שיותר מדויק, מה פתאום שתתפשרו על זה? שימו לב גם למחיר ואפילו לאופציה להעביר את הנתונים לטלפון הסלולרי שלכם. הרעיון הוא לבחור מכשיר שיהפוך עבורכם את כל הנושא של ניטור סוכר לפשוט. לכן שווה להשקיע, לברר ולעשות השוואות בין כמה אופציות שונות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here