קרדיט Depositphotos

מציאת מטפל נעים הליכות, חרוץ ומסור, היא המפתח לשקט הנפשי שלכם הנובע מהידיעה שיקירכם מקבל את הטיפול הטוב ביותר. ואם אכן הצלחתם להשיג מטפל סיעודי זר מתאים, אין ספק שתחפשו כל דרך שתאפשר לכם להאריך את אשרת העבודה שלו, מעבר לתקופת השהייה שמתיר החוק (63 חודשים). למרבה המזל, יש היום דרך לעשות זאת – באמצעות מה שנקרא: וויזה הומניטרית.

קרדיט Depositphotos

לפי החוק, חידוש ויזה לעובד זר בסיעוד והארכת היתר ההעסקה שלו, אפשריים במצב שבו אתם מעוניינים להמשיך להעסיק את העובד הזר שמטפל ביקירכם הסיעודי לפחות שנה. אבל מה עושים במקרה שתקופת הטיפול הייתה פחות משנה? ובכן, תוכלו להגיש בקשה להארכת אשרת העבודה מטעמים הומניטריים מיוחדים, ולא תידרשו להוכיח שהיה קיים קשר קודם בין אותו מטפל זר ליקירכם הסיעודי. אגב, רשות האוכלוסין יכולה להאריך את אשרת השהייה של המטפל הזר לשנה אחת בכול פעם, כל עוד הוא מועסק על ידי אותו מטופל סיעודי.

מה השתנה?

תיקון חוק הכניסה לישראל, מה-1 בפברואר 2021, חולל מספר שינויים בנהלים הנוגעים להארכת אשרות בענף הסיעוד מטעמים הומניטריים. תיקון זה בא לתת פתרונות נקודתיים ומצומצמים למספר מקרים הומניטריים חריגים ומיוחדים.

כדי ליהנות מטיפול יעיל ומקצועי, מומלץ לפנות לשירותיו של עורך דין לענייני הגירה שיטפל בכול תהליך הבקשה שלכם, עד לקבלת האישור המבוקש.

בכול אופן, את הבקשה להארכת העסקתו של העובד הזר, שתקופת שהותו המרבית הסתיימה, ניתן להגיש בשני אופנים:

  • הגשת הבקשה לאחת הלשכות הפרטיות המורשות להבאה, תיווך וטיפול בעובדים זרים בתחום הסיעוד – תישלח לדוא״ל של הלשכה הפרטית ברשות האוכלוסין.
  • או הגשת הבקשה ישירות על ידי המטופל (בדואר רשום או בהגשה ידנית), למשרדי הועדה ההומניטארית ברחוב אגריפס 42, ירושלים.

טפסים ומסמכים אחרים

יהיה עליכם לצרף לבקשה את הטפסים הבאים:

  • טופס בקשה – את הבקשה להארכת היתר להעסקת עובד זר בסיעוד יש להגיש ללשכה פרטית מורשית של רשות האוכלוסין, על גבי טופס בקשה מקורי, חתום על ידי המטופל (או המייצג אותו). הטופס המקורי יישאר במשרדי הלשכה הפרטית, והטופס הסרוק, הנושא חתימה אלקטרונית מאובטחת של הלשכה, יועבר בדוא״ל.
  • מכתב הסבר – לטופס הבקשה יש לצרף מכתב הסבר חתום על ידי המטופל (או מי שמייצג אותו), ובו נימוק לבקשה ותיאור הסיבות ההומניטריות החריגות, המצדיקות את הארכת העסקתו של המטפל הזר.
  • חוות דעת – לטופס הבקשה יש לצרף גם חוות דעת בכתב ובו נימוקים לקיומם של התנאים ההומניטריים החריגים והמיוחדים הקשורים לייחודיות או למורכבות של הטיפול במטופל הסיעודי; או לנסיבות ספציפיות אחרות הקשורות למצבו של המטופל. חוות הדעת צריכה לעמוד בתנאים שקבע החוק, למשל היא צריכה להיכתב על ידי רופא או עובד סוציאלי עם ותק מסוים, שמכיר את המטופל הסיעודי ופגש אותו לפני כן.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here