צילום: טליה בן סבו

בימים בהם הטרור מרים שוב ראש וחפים מפשע משלמים בחייהם בעקבות גל הפיגועים , יצא  לאור הספר " ערבי בשביל ישראל", ספר ראשון וייחודי מסוגו בו מסופר סיפורו של נאיל זועבי מחנך ואיש שלום אשר גם אל מול סערות הימים וכאב השכול אינו מתייאש מלמצא חיבורים של חיים.
נאיל זועבי, הינו קול החיבור והשילוב, הגשר האיתן מעל המים הסוערים בחברה הישראלית. "ערבי בשביל ישראל", ספר חובה למי שמאמין שעוד לא אבדה תקווה לחיים משותפים.

ביום בו הובאו למנוחת עולמים , ברק, תומר ואיתם , אשר נרצחו על ידי מחבל בפיגוע הנורא בתל אביב ,קיבל נאיל זועבי את העותק הראשון של ספרו הייחודי והמרגש: " ערבי בשביל ישראל" , ספר שכולו תקווה, אופטימיות ואמונה כי מדינת ישראל, הינה מדינה יהודית דמוקרטית ודגל ישראל הוא דגלו ואין בלתו של נאיל.

המחנך, הסופר והפובליציסט עמנואל בן סבו , מנכ"ל הוצאת ספרי האיכות "עכשיו אפשר", כותב הספר , אמר, "נאיל הוא דמות מופת וקול משמעותי וחשוב בשיח הישראלי, בהיותו מוביל את החיבור בין החברה היהודית לחברה הערבית.
בעיניים פקוחות ובגוו זקוף, תוך כבוד עצום למדינת ישראל וסמליה ללאומיות הערבית ולקוראן אשר אינו מש ממנו.
בספר מתואר המסע המיוחד מאז ילדותו בכפר נין דרך המעיין ממנו שאב את ערכיו החשובים, ועד להיותו משפיע ומעצב דעה ברמה הלאומית.
זהו סיפור על אומץ ואחריות, סיפור על אמונה ותקווה, סיפורה של מדינת ישראל היהודית- דמוקרטית. "

"אני נרגש מאוד להחזיק בידי את העותק הראשון של הספר " ערבי בשביל ישראל" , שכתב ידידי הסופר והמחנך עמנואל בן סבו על הדרך המיוחד אותה פרצתי, אותה סללתי בעמל רב ובאמונה גדולה , הדרך של השלום, האהבה והקיום המשותף," אומר נאיל זועבי .
בימים אלה יצא לאור הספר "ערבי בשביל ישראל" המספר את סיפורו של נאיל זועבי, פורץ דרך בתחומו, מחנך, פעיל שלום ובעיקר בנאי מעולה של גשרים קטנים בחברה היהודית- ערבית.
"את הספר הזה חלמתי זמן רב לפרסם, משתף נאיל ומוסיף, זוהי המשנה הסדורה של ערכיי, אמונותיי, שאיפותיי וחלומותיי. מיום שעמדתי על דעתי פעלתי לחיבורים בחברה הישראלית. כמחנך וכמנהל בית ספר במשך שש עשרה שנים העמדתי את חשיבות הכבוד למדינה וסמליה לצד השאיפה לשילובים בראש סדר העדיפויות. בספר אני מציג תפיסות עולם היונקת מאמונתי הדתי והיותי ישראלי גאה ומוסלמי גאה במדינה היהודית – דמוקרטית."
כותב הספר, עמנואל בן סבו: "נאיל זועבי הוא קול מיוחד, משמעותי, קול של תקווה, שילובים וחיבורים בחברה הערבית במדינת ישראל.
עוד כילד אשר צמח בבית ששורשיו נטועים עמוק, כבן למשפחה מכובדת ובעלת השפעה, אשר עוד טרם מלחמת הקוממיות של העם היהודי השב למולדתו אחרי שנות גלות ארוכות, קשרה את גורלה עם גורל העם היהודי.
נאיל זועבי, מחנך, פובליציסט ובעיקר חייל בשורות לוחמי השלום לא נח, השפעתו ניכרת במעגלים שונים בחברה הערבית.
במשך למעלה משנות דור פעל נאיל בתחושת שליחות, ללא מנגנון, ללא תמורה מכל סוג שהיא, למען חיבורים בין החברה הערבית לחברה הישראלית. נאיל ניחן ביכולת הקשבה וביצועים מרשימים במיוחד, ביצועים אשר רתם לתהליכים אותם מוביל בתחנות חייו השונות.
בספר זה מעניק נאיל הצצה למעיין ממנו שאב וינק את אהבת האדם, את החירות, הצדק והשוויון.
הצצה אל משנתו החינוכית המרתקת שעיקרה קדושת החיים וערכים של סובלנות וכבוד.
הצצה אל פעילותו הציבורית בתקיעת יתדות והעמקת הקשרים בין החברה הערבית לחברה הישראלית, תהליכים אשר באו לידי ביטוי בפרסום מאמרים, במפגשים יזומים, בהרצאות בבתי ספר, במכינות קדם צבאיות, בהשתלבות עם הפסיפס המורכב של החברה הישראלית.
בספר זה מפגיש נאיל את הקורא עם אמונות, דעות, ערכים ובעיקר עם הרוח הטובה שבו, רוח התקווה שאם רק נרצה, אם רק נתאמץ, אם רק נתחבר יהיה כאן, במדינה היהודית – דמוקרטית טוב, הרבה טוב."

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here