עוד סאמי אבו ורדה קרדיט יחצ

בהסכם פשרה נקבע כי המדינה תשלם 65,000 שקל

תושב אזור הצפון, בשנות ה-40 לחייו, שנפגע במהלך עבודתו כאסיר בכלא צלמון, יקבל מהמשרד לביטחון פנים פיצויים בסכום כולל של 65,000 שקל. כך נקבע בהסכם פשרה שקיבל תוקף של פסק דין מבית משפט השלום בחיפה,

האסיר הגיש את התביעה, באמצעות עוה"ד סאמי אבו ורדה ואיאד מטאנס מחיפה, מומחים בתביעות נזיקין, שטענו כי לפני כשבע שנים, בעת שריצה עונש מאסר של כשנה וחצי בכלא צלמון, הוטלה עליו עבודה במטבח. שם הוא עסק בין היתר בהובלה ופירוק של ארגזים ומשטחים של ירקות. במהלך אחד מימי עבודה, הוא הרים ארגזים כבדים שמשקלם כ-50 ק"ג ולפתע הרגיש כאבי חזק בגב תחתון וברגלים ש"מנעו ממנו לזוז ממקומו".

באותו יום המרפאה בבית הסוהר היתה סגורה והוא נבדק רק למחרת ונמצא שהוא רגיש בגב וסובל מהגבלה בתנועות. במרפאה המליצו לו לקחת תרופה כעבור כמה ימים הוא חזר והתלונן על כאבים והומלץ לו על טיפול בוולטרן.

כאשר חזר למרפאה כעבור יומיים והתלונן שאינו מסוגל לשכב במיטה והכאבים גברו הועלה חשד שהוא סבל מפריצת דיסק והופנה  לחדר מיון בביה"ח בצפת. בחדר מיון לאחר שנבדק שוחרר חזרה לכלא, אבל הכאבים לא חלפו ולבסוף הוא עבר בדיקת סי.טי שגילתה כמה בעיות אורתופדיות.

כעבור חודשים וחצי הוא שוחר מהכלא כשהוא הולך בעזרת קביים והמשיך בבירורי רפואיים. התביעה טענה כי  העובדה שבכלא דרשו ממנו להרים ממשא כבד נגרמה לו הגבלה קשה בתנועות, כאשר לפני המאסר היה אדם בריא שעסק בעבודות בתחום השיפוצים והבנייה.

כאמור, לאחר הגשת התביעה הגיעו עורכי דינו ונציגי המדינה להסכם פשרה לפיו מבלי להודות באחריות ולפנים משורת הדין יקבל האסיר לשעבר פיצוי של  65,000 שקל מקופת המדינה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here