העסקת מומחים זרים – כך תחסכו זמן יקר לעסק שלכם
קרדיט pixabay

העסקת מומחה זר בישראל כרוכה בהליך בירוקרטי מורכב עבור העובד והמעסיק הישראלי כאחד. זאת משום שהמדינה מבקשת להבטיח שעובדים זרים יועסקו בארץ רק כאשר אם ניחנו בכישורים מיוחדים שלא ניתן למצוא בשוק התעסוקה המקומי. זאת ועוד, המומחה אמור להנחיל לעובד הישראלי את המיומנויות שלו ולעזוב בתום תקופת האשרה. היום, אולי בזכות לחצן של חברות הייטק מקומיות, החל נוהל ניסיוני המציע למעסיקים תנאי העסקה פחות דרקוניים, אבל הוא מוגבל לתאגידים שהוכרו כ׳מתקדמים טכנולוגית׳. ומה באשר לכול שאר המעסיקים?

כאמור, התנאים לקבלת אשרת עבודה בישראל לעובדים זרים, מומחים בתחומם, אינם נטולי בירוקרטיה שמצריכה השקעה של זמן רב וידע בתחום, כדי להצליח לקבל את אשרת העבודה.

רוצים לחסוך לעצמכם זמן יקר ולחץ מיותר? היעזרו בשירותיו של עו״ד בתחום. משרד עו״ד ענאן חמאם הוא דוגמה למשרד מקצועי ואמין המעניק ייעוץ וליווי בתחום העסקת עובדים זרים ועובדים פלסטינים בישראל.

מעסיק שמעוניין להעסיק עובד זר בישראל, צריך להגיש בקשה לאשרת עבודה מסוג B-1. אבל כאשר מדובר בהעסקת מומחה זר, המעסיק נדרש לעמוד בלא מעט תנאים נוספים.

מי נחשב מומחה זר?

החוק הישראלי מציין שמונה סוגים של מומחים זרים שזכאים לקבל אשרת עבודה בישראל. באופן כללי מדובר בשירות שאינו זמין בארץ, ואין ברירה אלא להביא מומחה מחו״ל שיספק את השירות הזה.

רמת המומחיות או הידע של המומחה היא גבוהה, ייחודית וחיונית. לכן, שלא כמו שכר העבודה של בעלי אישור עבודה לפלסטינים או לעובדים זרים – מומחה זר מקבל שכר שגובהו כפול מהשכר הממוצע במשק.

אז מי נחשב כמומחה? דוגמאות:

  • מנהל, נציג בכיר או עובד מיומן של ארגון בינלאומי או חברה זרה.
  • חבר צוות בכיר שמועסק בחברת תעופה זרה או בחברת שילוח זרה.
  • חוקר או מרצה במוסד להשכלה גבוהה.
  • מתמחה בתחום הרפואה או מומחה העובד בבית חולים.
  • אומן זר.
  • אזרח זר המגיע לישראל כדי לבצע מטלה זמנית לתקופה קצרה.
  • מומחה שהוא אזרח מדינה שבה האזרחים המגיעים לישראל פטורים מהצורך לקבל אשרת תייר או אישור עבודה למומחה זר.

הגשת בקשה לאשרת עבודה למומחה זר – בעזרת עו״ד בתחום

את הבקשה לקבלת אשרת עבודה למומחה זר מגיש המעסיק, בליווי מסמכים המוכיחים את כישורי העובד והשכלתו, מכתבי המלצה ומסמכים הנוגעים להסכם העבודה.

משרד עורכי דין ענאן חמאם צבר ניסיון רב בנישות משפטיות מיוחדות, והוא מציע שירות מעולה של משרד עו״ד בוטיק שמעניק לכול תיק טיפול אישי וספציפי, כולל כניסה לפרטי הפרטים המשפטיים של כל מקרה ולגופו של עניין. במיוחד תוכלו למצוא אצלנו ליווי הוגן ושקוף בנושא העסקה עובדים זרים או עובדים פלסטינים, כך שתהיו פטורים מכל הלחץ הקשור להתמודדות עם הבירוקרטיה המורכבת של הנושאים האלה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here