אחוז הזכאות לבגרות עומד על 85%
דוברות עיריית מגדל העמק

הישג מרשים לבית הספר "אורט רוגוזין" במגדל העמק. אחוז הזכאות לבגרות הוא הגבוה ביותר בתולדותיו ומבטא עלייה של 12 אחוז בהשוואה לשנה שעברה ו-23 אחוז בארבע השנים האחרונות

על פי הנתונים שהתקבלו לאחרונה, אחוז הזכאים לבגרות של תלמידי כיתה י"ב מבית הספר "אורט רוגוזין" שסיימו בשנת הלימודים שעברה (תשע"ט) עומד על 85% – הגבוה ביותר בשנים האחרונות.
"מדובר במחזור איכותי ובעבודה קשה וטובה של הצוות החינוכי שלא ויתר לאף תלמיד", אמר מנהל בית הספר דודי גרסרו והוסיף: "האמנו ביכולות של התלמידים וביכולות של הצוות המקצועי יחד עם הרפורמות של "אופק חדש" ו"עוז לתמורה" המעניקות יותר שעות תגבור לתלמידים. אני מודה לראש העיר אלי ברדה ולמנהל החינוך על התמיכה ועל הבאת תכניות ופרויקטים שונים שתרמו להצלחת התלמידים".
ראש מנהל החינוך, מלי אליגוב, הוסיפה: "במגדל העמק החינוך בראש הלכה למעשה. המדיניות של הרשות היא להלחם על כל תלמיד כדי שיסיים עם תעודת בגרות איכותית וערכית. תושבי מגדל העמק יכולים להיות גאים במערכת החינוך העירונית מהגיל הרך ועד לתיכון והאקדמיה".
חשוב לציין כי בפרסום תוצאות הזכאות לבגרות ובאחוז המתגייסים לצה"ל בחתך יישובי נכללים גם בתי הספר מהמגזר החרדי שאינם נגשים לבגרות ולא מתגייסים לצה"ל, אך נכללים בסטטיסטיקה של היישוב ובכך מורידים את הדירוג היישובי ולכן במגדל העמק הנתון הקובע בזכאות לבגרות או בגיוס לצה"ל הוא של בית ספר התיכון היחיד בעיר "אורט רוגוזין".
בישיבת מועצת עיר ששודרה בשידור חי בפייסבוק תקף חבר האופוזיציה שוקי כ"ץ את הישגי מערכת החינוך בעיר ואמר: "הפער בזכאות לבגרות בנתונים ביחס לממוצע הארצי הוא גדול בהפרש של 200 אחוז", ראש העיר ומחזיק תיק החינוך אלי ברדה הציג בפני חברי המועצה שקפים המציגים את מגמת העלייה אחוז הזכאות לבגרות ב-4 השנים האחרונות ב"אורט רוגוזין" מ-62% ל-71%, ל-76% והשנה ל-85%, כלומר עלייה של 23% ב-4 השנים האחרונות. במקביל חלה עלייה במספר התלמידים שסיימו 5 יחידות במתמטיקה, 5 יחידות אנגלית ושיפור משמעותי במספר התלמידים שסיימו בגרות איכותית ובהצטיינות.
למחרת ישיבת המועצה, פרסם משרד החינוך את רשימת בתי הספר המצטיינים בארץ בתחום ההישגים והערכים ובית הספר "אורט רוגוזין" נכלל בקטגוריה הגבוהה ביותר יחד עם 72 בתי ספר תיכוניים מתוך 288 בתי ספר שנבחרו כמצטיינים.
ראש העיר אלי ברדה התייחס ואמר: "מערכת החינוך במגדל העמק גאה בבית הספר "אורט רוגוזין" שמציג אחוז זכאות לבגרות מרשים ביותר והגבוה בתולדותיו. למרות שזה מחמיא לראות עלייה דרמטית אני עדיין מחזיק בדעה שאני קורא כבר שנים – לנתץ את "עגל הזהב" שנקרא אחוז הזכאות לבגרות! תעודת הבגרות לבדה אינה חזות הכל ואינה מעידה על איכות הבוגר או איכות מערכת החינוך היישובית. צריך להפסיק ללמוד בשביל הציונים ולשכוח את החומר לאחר המבחן ולהתחיל לבסס את הלמידה על למידה משמעותית ולימוד המרחיב דעת, ידע ואופקים עם תעודת בגרות איכותית וערכית של 4-5 יחידות המקנה כרטיס כניסה לאקדמיה".
ברדה ציין כי העשייה היומיומית בביה"ס "אורט רוגוזין" המכילה ערכים וחינוך, לצד העלייה המרשימה בתוצאות בחינות הבגרות מזכה את מנהלי ביה"ס דודי גריסרו ורעות בכר, הצוות החינוכי, התלמידים וההורים בברכת יישר כח גדול".

אחוז הזכאות לבגרות עומד על 85%
דוברות עיריית מגדל העמק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here