הווטרינר של עיריית עכו קורא לתושבים לחסן את כלביהם נגד כלבת
pixabay

השירות הווטרינרי בעיריית עכו קורא לתושבים לחסן את כלביהם כנגד כלבת ולהימנע מאיסוף כלבים משוטטים. איסוף של כלבים משוטטים מסכן את האדם והסביבה בהידבקות בכלבת.

הווטרינר של עיריית עכו קורא לתושבים לחסן את כלביהם נגד כלבת
pixabay

בחודש האחרון נאספו כלבים משוטטים חולי כלבת לבתי אומנה בצפון, ובכך  גבר חשש לסיכון בני אדם ובעלי חיים שבאו איתם במגע.

"בשבועיים האחרונים נתגלו שני מקרים של כלבים חולי כלבת בישובים מאזור הכרמל", אומר ד"ר איתן קליגלר, הווטרינר של עיריית עכו, "אזורים אלו, בניגוד לעכו מוכרזים כבעלי סיכון גבוה לכלבת".

השירות הווטרינרי של עכו מזהיר  שאין לאסוף כלבים משוטטים לאימוץ ואין למסור אותם לבתי אומנה. במקרה שבו נתקלים בכלבים משוטטים יש לפנות ישירות לשירות הווטרינרי.

במקרים האחרונים שנתגלו בצפון, הכלבים המשוטטים נאספו על ידי עוברי אורח שרצו בטובתם. על הכלבים המשוטטים לא היו סימנים מחשידים המעידים על מחלה כלשהיא או על סימני כלבת בפרט. רק לאחר כמה ימים התגלו אצלם סימני המחלה.

ד"ר קליגלר: "בעצם הכנסת אותם הכלבים לבתי האומנה, הם סיכנו את בעלי החיים ואת בני האדם שהיו איתם במגע. אזור עכו, נכון להיום מוגדר כאזור נקי מכלבת. על כן הכנסה של כלבים נגועים שנאספו על ידי תושבים, ללא מעורבות השירות הווטרינרי עלולה לגרום להתפשטות המחלה גם באזור שהוכרז עד כה כנקי". לדבריו, איסוף כלבים משוטטים ייעשה על ידי השירות הווטרינרי בלבד.

לאחר איסופם, הכלבים נלקחים לתחנת הסגר לטובת תצפית שתפקידה בין היתר שלילת נגיעות בכלבת. לאחר סיום תקופת התצפית הכלבים עוברים סירוס או עיקור, מחוסנים ומופנים לאימוץ- ישירות או דרך עמותות. תקופת ההסגר חשובה למנוע הגעה של כלבים חולים לבתים פרטיים. "מגע נקודתי או מתמשך עם בעל חיים החולה בכלבת מסוכן לתושב ולבעלי חיים הבאים אתו במגע", מזהירים בשירות הווטרינרי בעיריית עכו.

בנוסף, יש לבצע לכלבים חיסון כנגד כלבת אחת לשנה, ואותו ניתן לבצע במשרדי השירות הווטרינרי של עיריית עכו. חיסון זה מפחית את הסיכון להידבקות בעל החיים ובכך מגן גם על הבעלים. "הקפדה על עקרונות אלה תשמור על בריאות התושבים ובעלי החיים ברשות ותמנע התפשטות מחלת הכלבת וכניסתה לאזורינו", הוסיף הווטרינר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here