התנדבות מחוץ לקופסא
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

משבר בירוקרטי בין משרדי ממשלה האט השנה את הפעילות במרכזי להב"ה ברחבי הארץ. במגדל העמק חשבו מחוץ לקופסא כדי לא לפגוע בפעילות וגייסו מדריכים מתנדבים וביניהם מורה וותיקה לגרפיקה שהצטרפה וכבר מילאה את הקורס הראשון.

התנדבות מחוץ לקופסא
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

מאז שהוקמו מרכזי להב"ה ללימוד מחשבים וצמצום הפער הדיגיטלי ברחבי הארץ, למדו מאות ואלפי ילדים, בני נוער ומבוגרים ברחבי הארץ. בשנה האחרונה, בעקבות עניין בירוקרטי שבין משרדי הממשלה, נאסר באופן גורף על כל המרכזים לגייס ולקלוט מדריכים נוספים. אי לכך היקף פעילות הקורסים והסדנאות במרכזי להב"ה פחת ומנהלת המרכז במגדל העמק עדי שפרלינג חיפשה רעיון יצירתי שיאפשר להרחיב את היקף הקורסים במרכז חרף בעיית כוח האדם. הרעיון היה להביא מרצים בהתנדבות כל עוד תוכן הקורס או הסדנה יהיה תואם את מטרות להב"ה ולא יהיה בתשלום.

רצה הגורל ותוך שעדי מקדמת את הרעיון מול הנהלת להב"ה הופיעו במשרדה רחלי מולר מנהלת אזור בעמותת ה'קרן לידידות' ואידית וקנין גרפיקאית מקצועית בעלת וותק של מעל 15 שנה בתחום ובידיה הצעה ללמד בהתנדבות גרפיקה ולאפשר לתושבים ממגדל העמק שמחפשים כיוון תעסוקתי ללמוד מקצוע מעניין ונדרש כגרפיקאי ולהתפרנס ממנו.

לאחר שנתקבלו כל האישורים מהנהלת להב"ה החלו עדי ואידית לפתח קורס שמטרתו לייצא בוגרים שיוכלו לעבוד כגרפיקאים מיד עם יציאתם. ואכן, הקורס הראשון החל לפני כחודשיים אליו נרשמו כ-15 חניכים וכולל כ-20 מפגשים במסגרתם לומדים להשתמש בתוכנות גרפיות כגון פוטושופ ואילוסטרייטור, יצירת כרטיסי ביקור, מודעות פרסום, עיצוב ועיבוד תמונות ועוד. המנהלת עדי שפרילנג הודתה לאידית על הרצון לתרום, על הדבקות במטרה, הסבלנות וההשקעה בפיתוח מערכי השיעור והקורס ותודה לרחלי מולר על החיבור המבורך.

ואמרה: "הצלחת היוזמה הזו פותחת פתח לשיתופי פעולה נוספים והתנדבות של תושבי העיר שמעוניינים לתרום מהידע האישי שלהם בתחום המחשבים במטרה לצמצם פערים דיגיטאליים ולסייע לרווחת התושבים במגדל העמק, בדיוק הערבות ההדדית עליה מדבר ואליה קורא ראש העיר אלי ברדה."

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here