קרדיט צילום אסנת סנדלסון

חברת הסטארט אפ ViewNetic, מפתחת מערכת לניטור וזיהוי מוקדם של מזיקים ומחלות בחממות לגידול, הודיעה היום על גיוס בהיקף של כ 2.7 מיליון שקלים. את הסבב הובילה חממת טרהלאב. סך הכל גייסה החברה מאז הקמתה כ 4 מיליון שקלים, באמצעות השקעת סיד שנעשתה על ידי המייסדים ומשקיעים פרטיים. 

חברת ViewNetic פועלת מאז 2018  בהובלתם של עופר סנדלסון מנכ"ל דוד שינר CTO ודוד גל יו"ר. הטכנולוגיה של החברה פותחה ע"י השקעה של היזמים. 

המערכת של החברה מאפשרת לזהות מזיקים ומחלות בחממות לגידול ירקות, באמצעות טכנולוגיית AI ומערך ייחודי של מצלמות. המערכת מייצרת מפות מפורטות של השטח, שלא ניתן לייצר בשיטות המקובלות כיום, באמצעותן מזהים מוקדי מזיקים ומחלות בשלב מוקדם. טכנולוגיה זו מייעלת את תהליכי הגידול בכך שהיא מאפשרת להפחית כמויות חומרי ההדברה ובכך מפחיתה את הפגיעה באיכות הסביבה, ואת התלות בכח אדם מיומן ולא זמין. כל זאת מגביר את יעילות העבודה, ומאפשר ניצול יעיל יותר של משאבי הטבע לשיפור באיכות ובכמות היבול.

עופר סנדלסון, מנכ"ל ViewNetic: "המערכת שפיתחנו עונה על מגמה עולמית של שימוש בהדברה ביולוגית כתחליף לריסוס בכימיקלים. המערכת מאפשרת מעקב אחר הפעילות של חרקים מועילים בשטח ויחסי הגומלין עם החרקים המזיקים וכן מאפשרת מימוש שיטות ניטור משולבת (IPM – Integrated Pest Management). עד היום פיקוח המזיקים התבסס על סריקה אנושית של השטחים ובשנים האחרונות נעשה שימוש ברכישת תמונה על ידי  סנסורים סטטיים בחממה, או אפליקציה סלולרית המנתחת צילומים ידניים הנאספים ע"י עובדים בחממה. הטכנולוגיה שלנו מאפשר פתרונות יעילים ומתוחכמים יותר ". 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here