חברי מועצת העיתונות בישראל ביקרו בעכו
צילומים: דוברות עיריית עכו

חברי מועצת העיתונות בישראל בנשיאותה של שופטת בית המשפט העליון (בדימוס) דליה דורנר ביקרו אמש (יום א') בעכו ונועדו עם ראש העיר שמעון לנקרי, סגנו אדהם ג'מל, רב העיר יוסף ישר והשיח' סמיר עאסי. חברי המועצה סיירו בעכו ועמדו מקרוב על התפתחותה של העיר ועל החיים המשותפים בה.

חברי מועצת העיתונות בישראל ביקרו בעכו
צילומים: דוברות עיריית עכו

בין חברי המועצה היו פרופ' יחיאל לימור מאוניברסיטת בר אילן, פרופ' אלי אברהם מאוניברסיטת חיפה, דובר צה"ל לשעבר, תא"ל (במיל') רון כתרי, מנכ"ל המועצה מוטי רוזנבלום ועוד.

חברי מועצת העיתונות פתחו את ביקורם באתרי התיירות בעיר העתיקה בליוויו ובהדרכתו של מנהל השיווק התיירותי בחברה הכלכלית של עכו, רוני מיארה. לאחר מכן, נועדו חברי המועצה עם בני נוער יהודים וערבים מבתי הספר אורט דרסקי ואורט חילמי שאפעי לשיחה במתנ"ס הסראיה בעיר העתיקה. בני הנוער הציגו בפני חברי מועצת העיתונות את הפרויקטים המשותפים ואת הפעילות הענפה של הנוער שכללה את פרלמנט הנוער היהודי-ערבי ואת מרכז יוניסטרים הפועל לחשיפת בני הנוער לעולם העסקים.

חברי מועצת העיתונות בישראל ביקרו בעכו
צילומים: דוברות עיריית עכו

את הביקור בעיר חתמו חברי מועצת העיתונות במפגש מרתק ובדיון רב שיח שנערך באולם מועצת העיר בהשתתפות ראש העיר המארח שמעון לנקרי, סגנו, רב העיר והשיח'. במהלך המפגש הופיעו הרכב ווקאלי של הוקנסרבטוריון העירוני ששרו בעברית ובערבית. חברי המועצה האזינו בקשב רב לדברים ועל החיים המשותפים בעיר.

"עכו היא דוגמא לעיר שעושה מאמץ משותף כדי שיהודים וערבים יחיו בה בכבוד", אמר לנקרי, "והקונסרבטוריון העירוני  והפעילות בו מלמדים את הסיפור של החיים המשותפים הלכה למעשה". ראש העיר ציין לשבח את שיתוף הפעולה הפורה שבין הרשות המקומית לבין רב העיר והשיח'. "כמעט כל המלחמות והתקוות מתחילות במנהיגים, ולאו דווקא מנהיגים פוליטיים או חברתיים, כי אם מנהיגים דתיים שנושאים את הדגל", הוסיף לנקרי.

השופטת דורנר אמרה כי התרשמה מהעיר ומהפעילות של החיים המשותפים בה. דורנר הציגה את פעילות מועצת העיתונות בישראל ואמרה שתפקידה של המועצה לשמור על חופש העיתונות ועל זכות הציבור לדעת, וזאת תוך הקפדה על כללי אתיקה עיתונאית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here