עוצמה ביטוח לאומי ושירות התעסוקה

סדנה ייחודית ביוזמת 'מרכז עוצמה' בעיריית מגדל העמק בשיתוף ביטוח לאומי ושירות התעסוקה לימדה את המשתתפים איך לצאת מחובות ולחזור למעגל העבודה.

 

מגדל העמק נחשבת לאחת הערים עם אחוז האבטלה הנמוך ביותר בכל ערי גליל-עמקים.  הסיבות לשיעור הנמוך של כ-5% אבטלה בלבד (צמוד לממוצע הארצי) מגוונות וכוללות שנים של פיתוח וטיפוח שלושה אזורי תעשייה וקריית היי-טק משגשגת לצד תכניות רבות של עידוד הקמת עסקים קטנים, פיתוח קריירה, הכוונה ושילוב בתעסוקה.

את אחת התכניות הייחודיות מפעיל האגף לשירותים חברתיים שמקיים סדנאות להתמודדות עם חובות ללקוחות אשר חשבונם מעוקל ונמצאים מחוץ למעגל העבודה. סדנה שכזאת הסתיימה לאחרונה ביוזמת 'מרכז עוצמה' ובשיתוף ביטוח לאומי, שירות התעסוקה ומרכז שיקום עבור לקוחות תכנית "תנופה" בהשתתפות אנשי המקצוע מהגופים השונים.

הסדנא שהועברה ע"י עורך הדין של 'מרכז עוצמה', שגיא רובין, עסקה בהתמודדות עם חובות ועיקולים וניתנו בה כלים שיכולים לסייע ביציאה ממעגל החובות והשתלבות במעגל התעסוקה. ביטוח לאומי העמיד לרשות המשתתפים עמדת מידע אישית ובסיום ההרצאה ניתן מענה אישי למשתתפים. כמו כן, נקבעו פגישות המשך פרטניות עם עורך הדין של המרכז לייעוץ משפטי חינם וכן מלוות המרכז המסייעות ללקוחות במיצוי זכויות מול גורמים ומוסדות שונים בקהילה תוך בנייה של תכנית עבודה אישית אל מול הגופים השונים.

מ.ו, משתתף בסדנה סיפר: "בסדנא הבנתי שאני יכול להתמודד עם חובות בצורה שלא ידעתי עליה קודם. חשבתי שאם אצא לעבודה, כל המשכורת שלי תעוקל, ועשיו אני יודע שזה לא מדויק ושיש מה לעשות ויש מי שילווה אותי בתהליך".

אודליה בר, מנהלת 'מרכז עוצמה': "אנו מקיימים במרכז סדנאות העשרה שונות לתושבים במיצוי זכויות. בסדנה הנ"ל זכו המשתתפים לגלות כי גם אם יש חובות רבים ועיקולים, יש דרך להיחלץ ויש מי שיעזור. גם אנשי המקצוע למדו כי אפשר לצמצם את עומק העוני ולסדוק את המעגל של אבטלה-חובות-אבטלה על ידי מיצוי זכויות והכוונה נכונה".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here