בני המושבים - יוצאים להפגין
בני המושבים - יוצאים להפגין

13,000 חניכים ומדריכים ב145 ישובים ברחבי הארץ נערכים לפעילות הקיץ בחטיבת בני המושבים – שהאישור לקיומה עומד כרגע בסימן שאלה. בחטיבה שינו את כלל מפעלי הקיץ, החל מטיול ד'-ו', דרך סמינרי ט' ועד קורס מש"צים כך שיתאימו לנהלי ההתגוננות מנגיף הקורונה שפורסמו בחוזר המנכ"ל של משרד החינוך.

לאחר שבשבוע שעבר התקבלה הודעה על הקפאת פעילות תנועות הנוער יצאו חניכי בני המושבים יחד עם שאר חניכי הנוער העובד והלומד וכלל התנועות להפגנה של מועצת תנועות הנוער שהתקיימה השבוע (ראשון) בגן הורדים מול משכן הכנסת. החניכים והמדריכים שמרו על כלל ההנחיות, הפגינו בצורה מסודרת עם מסיכות, ריחוק חברתי ושמירה על היגיינה ודרשו יחד לקבל את האישור לקיים פעילות מסודרת, בטוחה ובהתאם להנחיות. על פי מארגני ההפגנה, כל עוד בני הנוער מסתובבים ברחובות, בקניונים ובפארקים הציבוריים הקפאת הפעילות בתנועות הנוער לא תגן עליהן – אלא רק תיצור סביבה לא מוגנת, ללא  דמויות בוגרות שיוודאו את השמירה על ההנחיות. בכל מצב חירום – בגל הקורונה הראשון, במבצעים צבאיים או מצבי מזג אויר קיצוניים – תנועות הנוער בוחרות, יודעות ומצליחות לסייע ולפעול בקרב חניכיהן והאוכלוסיה כולה.

"הימים האלה, שבמרכזם ריחוק והפרדה, רק מדגישים את הצורך שבחיזוק המנהיגות וההתנדבות בקרב בני נוער", מספר מור שבתאי מצמ"ר בני המושבים. "אנחנו רגע מתחילת סמינרי ההדרכה שלנו, בהם נכשיר את דור המדריכים הבא. כמובן בצורה מותאמת לתקופת הקורונה. החניכים בישובים צריכים הדרכה, צריכים את המפגש הפיזי. אם בני הנוער יכולים להגיע לקניון- הם גם יכולים להגיע למועדון היישובי, שם גם יהיה מדריך שיקפיד על השימוש במסיכות ועל ריחוק חברתי. אני מקווה ומאמין שמשרד החינוך המשלים וועדת החינוך יעשו את המאמצים הנדרשים ונוכל לקיים את פעילות הקיץ שתוכננה – לא הפעילות השגרתית. הפעילות שנדרשת בימים אלה."

בני המושבים - יוצאים להפגין
בני המושבים – יוצאים להפגין

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here