פרויקט עדה אתיופית
דוברות עיריית מגדל העמק

הסיפורים יאוגדו בספר שיכלול תמונות וסיפורים ובהמשך תתקיים גם תערוכה ייחודית סביב הצילומים והסיפורים שייאספו לקראת פתיחת בית המורשת לעדה בחג הסיגד

בימים אלו מתקיים מיזם ייחודי במדור לאזרחים ותיקים – תיעוד סיפורי העלייה של ותיקי העדה האתיופית. הסיפורים יאוגדו בספר שיכלול תמונות וסיפורים ובהמשך תתקיים גם תערוכה ייחודית סביב הצילומים והסיפורים שייאספו. פעולה זו מצטרפת לתהליך המואץ של הקמת מרכז המורשת לעדה האתיופית.
במסגרת הפרויקט "מחזירים אהבה" בו ראש העיר יחד עם מנהל האגף לשירותים חברתיים מומי בן סימון, מנהלת המדור לאזרחים ותיקים ברכה בן סדון וצוות העו"ס, ביקרו בבתי קשישים אשר מרותקים לביתם מתוך הכרת תודה על פועלם של הוותיקים בכינונה של העיר ובתרומתם להתפתחותה, נחשפה היוזמה המבורכת.
טורו טג'ין, בת 90. אלמנה. עלתה לארץ מאתיופיה ב-1984 עם תשעת ילדיה. בעלה נפטר עוד באתיופיה ולכן גידלה את ילדיה בכוחות עצמה. ארבעה מילדיה נפטרו. ביתה נפטרה בעודה אם צעירה והיא גידלה בעצמה את הנכד. טג'ין ידועה כאישה בעלת עוצמה וחוזק רב בהתמודדות עם אתגרים רבים שפקדו אותה בתהליך של העלייה, הקליטה והגידול של בני משפחתה.
במסגרת הביקור חשפה ברכה בן סדון את היוזמה לתיעוד סיפורי העלייה של ותיקי העדה האתיופית שהוא המשך ישיר להקמת מרכז בית המורשת לעדה.
ברכה בן סדון אמרה: "במגדל העמק יש קהילה קטנה ונפלאה של ותיקים מהעדה האתיופית. קהילה זו ייחודית ומאופיינת בסיפורי עלייה וסיפורי מורשת ייחודיים ומרתקים. אנו רואים חשיבות רבה בשימור הזיכרונות והסיפורים שמאפיינים אותם. התחלנו מיזם תיעוד ייחודי לקשישים יוצאי העדה האתיופית ממגדל העמק".
מומי בן סימון הוסיפה: "אנו מוקירים תודה לאוכלוסיית הוותיקים בישוב ופועלים לשיפור רווחת אוכלוסייה זו. קהילת הוותיקים במגדל העמק מגוונת והטרוגנית ואנו מקיימים תוכניות ופרויקטים רבים לשימור , תיעוד וחיזוק כל העדות".

פרויקט עדה אתיופית
דוברות עיריית מגדל העמק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here