בעיות שכיחות בכף הרגל והדרכים למניעתן או למזעור הנזק

קור, יובש ושאר נזקי מזג האוויר בחורף גורמים לעורך לאבד מזוהרו. העונה הקרה מייבשת את העור וגורמת לחוסר נוחות. בחורף יש פחות לחות באוויר, דבר שגורם לעור יבש וקילופים. החורף הוא עונה בעייתית לעור שלנו. הנזק העיקרי לעור בעונה הקרה הוא היובש, המתבטא בחספוס, קילופים, סדקים והרגשת גירוד ואי נוחות בעור. התופעות שכיחות ביותר בכפות הרגליים, כפות הידיים, בזרועות ובגפיים התחתונות, אך יכולות להופיע גם בפנים ובכל אזורי הגוף. יובש עור נובע ממקורות שונים, לרבות אסתמה של העור, הזדקנות העור, סוכרת, מגע עם חומרי ניקיון וכן מקרי יובש כתוצאה מגורמים אקלימיים, כמו רוח, שמש וקור. איבוד חומצות שומן החיוניות לגמישות העור והתאדות הלחות משכבת העור החיצונית גורמים לסדקים. מתזונה נכונה ועד בחירת הסבון המתאים כך תשמרו על עורכם בעונה הקרה:

רויטל הררי- המדריכה הראשית בחברת ’סטייל ארומתרפיה’ ממליצה להקציף במקלחת את העור עם סבון גוף נוזלי המכיל גליצרין, לדבריה מדובר במרכיב שנועל את הלחות בעור, כמו כן ממליצה הררי להימנע מחפיסות סבון שעשויות מסודיום לורל סולפט, חומר ניקוי שיכול לגרות את העור. באמבטיה, ממליצה שרונה רומנו לזר – מנהלת מותג סבוני ד"ר ברונר להשתמש בסבוני גוף המועשרים בשמנים, ושמנים ארומתיים כמקור ללחות ולהזנת הגוף, המחזיר את המינרלים והוויטמינים הנחוצים לעור בחורף, לדבריה יש חשיבות רבה להקפיד בשימוש במוצרים אורגנים אשר אינם משלבים תוצרים של התעשייה הפטרוכימית.

השקיעו בסבון פילינג. הפילינג יסיר תאי עור מתים, כך שכל דבר שתשימו אחר כך ייספג טוב יותר. פילינג הגוף כולל לרוב מלח ים, המסייע להמרצת הדם ולהסרת שכבת העור העליונה הכוללת תאי עור מתים. הנזק העיקרי לעור בחורף הינו היובש, הנוצר כתוצאה מהתנדפות הלחות משכבת הקרנית, זוהי השכבה החיצונית בעור. היובש מתבטא במרקם גס של העור, בחספוס, קילופים, סדקים והרגשת אי נוחות. התופעות שכיחות ביותר בכפות הרגליים והידיים ובזרועות, אך יכולות להופיע גם בפנים ובכל אזורי הגוף. על מנת לטפל ביובש מומלץ לטפל בעור באמצעות פילינג, על-ידי שפשוף בתנועות סיבוביות, תוך מתן דגש על הנקודות הקשות של העור. כדאי לשפשף בתנועות סיבוביות, תוך מתן דגש על הנקודות הקשות של העור בהן הברכיים. בנוסף ממליצה הררי להקפיד על השימוש בסבון מתאים: לדבריה מומלץ לבחור בסבונים בעלי דרגת חומציות pH 5.5, הקרובה לזו של העור, סבונים אלה אינם גורמים ליובש ולגירויים, עוד מסרה הררי כי עדיף להשתמש בסבון היפו-אלרגני או באל סבון המעניק לחות לעור.

הימנעו מחימום יתר: רצוי להימנע מחימום יתר של הבית או סביבת העבודה ולהשתמש במכשירי אדים להוספת לחות לאוויר או להניח כלי מים על התנור. ניתן להוסיף למים כמה טיפות של שמנים ארומתיים כמו שמן אקליפטוס היעיל לבעיות בדרכי הנשימה ולטיפול בשיעול, גרניום היעיל לטיפול ביובש ולבנדר לחיזוק מערכת החיסון, חיטוי התאים וחידושם, לעומת זאת הקפידו על חימום הגוף. קרמים ותחליבים המכילים רכיבים ארומתיים של תבלינים ופירות עשויים לסייע בחימום הגוף. ג’ינג’ר לדוגמה, ידוע כתבלין מחמם ומעורר, המחזק את המערכת החיסונית ומכיל חומרים אנטי-דלקתיים.

העניקו לחות לעור באמצעות שמנים ומינראלים: מומלץ למרוח על הגוף או להוסיף לאמבט שמנים צמחיים המעניקים לעור לחות, כמו שמן נבט חיטה המכיל ויטמין E שמאיץ את תהליך הריפוי של העור, מחדש את שכבות העור ותורם להעלאת רמת הלחות בו. כמו כן, ניתן להשתמש בשמנים המכילים ויטמין A לעידוד תהליך יצירת התאים בעור והתחדשותם. המינרלים הם קבוצת חומרים שכיחים בטבע ודרושים לבניית מרכיבי הגוף ולתפקודו התקין, כמו כן, המינרלים הם אבני הבניין לעור בריא ונעים למגע. לאחר האמבטיה, מומלץ להשתמש בשמן גוף ארומתי כמקור ללחות ולהזנת הגוף, המחזיר את המינרלים שאובדים במהלך האמבטיה. מומלץ למרוח אותו על הגוף אפילו לפני הניגוב ולהתעטף בחלוק.

נקו את העור והזינו אותו: חשוב להעניק לעור טיפול מיוחד על ידי שימוש בג’ל ניקוי ייחודי לפנים, שמונע את התייבשותו. לעור פנים עם נטייה לקילופים מומלץ לבחור בקרם המכיל חומרים המעודדים את חלוקת תאי העור ומזרזים איחוי, כמו אלנטואין, אוריאה ושמן ציפורני חתול. חשוב להקפיד על שימוש יומיומי בתכשירי לחות ולהשתמש בתכשירים המכילים חומרים כמו קולגן, חומצה הילאורונית וויטמין E.

שמחה עזריאל דגן, נטורפותית N.D. מחברת ’מורז צמחי מרפא’ ממליצה למרוח מקדמי הגנה גם בחורף, לדבריה חשוב להגן על העור מהשמש ולהשתמש בקרם בעל מקדם הגנה 50-30 גם בימי החורף.

טבלו באמבט להחזרת לחות: אין כמו אמבט מפנק התורם להחזרת הלחות והבריאות לעור ולשיפור המרקם שלו. ניתן להוסיף למים החמימים (אך לא חמים מדי) תמציות שמנים ארומתיים. מומלץ להשתמש בספוג רך, על מנת שלא לגרום לגירוי של העור הפגום. בחורף יש נטייה לעשות יותר אמבטיות חמות, למים יש נטייה לייבש את העור ולכן כדאי להעשיר את האמבטיות בשמנים ארומתיים המצטיינים ביכולת ספיגה גבוהה בעור ותורמים לגמישותו. לאחר טבילה של כ- 15 דקות במים ממליצה רומנו לזר לעסות ולהקציף את העור באמצעות סבון טבעי, כך לדבריה תעניקו לגוף הרגשת רעננות. את קרם הלחות לפנים ולגוף ממליצה עזריאל דגן למרוח אחרי הרחצה כשהעור עדיין לח, וזאת לטענתה בכדי לשמר את ספיגת הלחות בעור ולהגבירה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here