כיצד מגישים תביעה למימוש זכויות רפואיות?
קרדיט PIXABAY

רגע לפני שנסביר כיצד ממשים את הזכויות הרפואיות, נעצור להסביר אודות הזכויות עצמן. ובכן כאשר מצבו הבריאותי של אדם נפגע בעקבות פציעה או מחלה, או כאשר מדובר באדם בעל מום מולד, הרי שהוא זכאי למגוון זכויות רפואיות, כאלו שנועדו לתמוך במצבו הבריאותי ולפצות על נזק משני. בנוסף, חשוב להבין שיש זכויות רפואיות שניתנות מטעם הביטוח הלאומי (מיוחס לרובד הממלכתי), יש זכויות רפואיות שניתנות בעקבות השתייכות לקבוצה מסוימת (למשל השתייכות להסכם קיבוצי או למקום עבודה) ויש זכויות רפואיות שניתנות מטעם הביטוח האישי. בנוסף, ראוי להצהיר מראש שאנו חיים במדינת רווחה ועל כן נכון להיום "חוק ביטוח בריאותי ממלכתי" מגיע לסך תושבי המדינה.

שלבים בתהליך

עתה לאחר שיותר ברור מהן אותן זכויות, נעבור להסביר כיצד ממשים אותן כאשר חלה פגיעה במצב הבריאותי. ובכן ראשית יש להבין לאיזה גוף פונים – האם לחברת הביטוח הפרטית, האם למוסד לביטוח לאומי, או האם לגוף אחר. לאחר מכן ראוי להיערך כראוי לוועדה הרפואית (ואף להגיע לכמה מהן), משמע חשוב להבין כיצד להציג כהלכה את הבעיה, מה לומר ולמה לא להסכים. בנוסף, נדרש למלא טפסים, לבחון את תוצאות הוועדה, להציג אישור הכנסות וכדומה. מכאן שבשורה התחתונה מדובר בהליך מורכב וממושך, ועל כן מי שרוצה לצלוח אותו על הצד הטוב ביותר (באופן מסודר ולצד תגמול כמה שיותר גבוה) צריך לעשות שני דברים עיקריים: למצוא ייצוג מקצועי (ממש כפי שמשרדו של אבנר הייזלר מציע) ולבצע זאת בהקדם הניתן, כי למהירות תגובה יש משמעות מכרעת.

כמה מילים אודות הוועדה הרפואית

בעת חוות דעת רפואית הרופא בוחן את סך הממצאים הרפואיים, וזאת בכדי להעריך אחוזי נכות. מסקנה זו מוגשת לוועדה הרפואית אשר פוסקת אודות גובה הפיצוי. כמו כן, חשוב לדעת שישנה אופציה להשיג חוות דעת רפואית חיצונית, אותה יש לממן מהכיס הפרטי, פשוט בכדי להגדיל את הסיכויים להשיג פיצויים יותר משמעותיים, כך שגם אם צריך לשלם כמה אלפים, הרבה פעמים מדובר במהלך כלכלי. נוסף לכך, נציין כי ניתן להתייעץ לגבי קצבת נכות עם אבנר הייזלר, ומומחים נוספים בתחום.

מהירות תגובה

בין אם פונים לביטוח לאומי ובין אם פונים לחברת הביטוח, מוטב להבין שהפנייה צריכה להיעשות כמה שיותר מוקדם, וזאת כי ייתכן שעיכוב של כמה חודשים יקטין באופן משמעותי את סכום הקצבה, ולו כי בעת הוועדה הרפואית הממצאים יהיו פחות משמעותיים, ואף ייתכן שבינתיים החוקים יתעדכנו לשלילה. בנוסף, יש לדעת שלא ניתן לעד להגיש תביעה, אלא קיים חוק ההתיישנות. אי לכך גם אם לא מתכוונים לפעול בזמן הקרוב (פשוט כי מתמקדים בהחלמה), לפחות יש לברר מהו טווח הזמנים שעומד לרשותכם. כך למשל בכול הנוגע לתאונות עבודה, לרוב יתאפשר להגיש את התביעה לא יאוחר מ12 חודשים. כמו כן, לצד מהירות תגובה, גם חשוב להתנהל באופן מסודר – להגיע לוועדה הסופית לצד אישורים רפואיים, תוצאות של בדיקות וכמובן אישורי הכנסה. בהצלחה!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here