כנסת ישראל באה למגדל העמק

ביום חמישי הקרוב צפויה חגיגת דמוקרטיה אמיתית כאשר למגדל העמק יגיעו חברי כנסת שונים ויסבירו לתושבים על עבודת הכנסת. יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין: "הפעילות מחברת בין הכנסת לתושבים ומעבירה את ההשפעה שלה על אזרחי המדינה".

המיזם החדש של הכנסת – "בימת הכנסת" מגיע לראשונה צפונה, למגדל העמק ליום שכולו פעילות מושקעת ומגוונת לכלל שכבות האוכלוסייה שתחשוף לתושבים את עבודת הכנסת.

באולמות וברחבת המתנ"ס העירוני, יופעלו תחנות מגוונות לפעילויות מותאמות גילאים. המשתתפים יאותגרו בחידון הכנסת, ישחקו במשחקי מחשב בנושאי הכנסת ותפקידיה, ילמדו בדרך חווייתית ומיוחדת על עבודת ותפקידי הכנסת בנושאי חקיקה, ייצוג ופיקוח פרלמנטרי, יכירו את מיזם 'כנסת ירוקה', יצפו ביחידת הכלבנים של משמר הכנסת וילמדו על אתגרי האבטחה של היחידה ועוד. לצד דוכני המשחק החווייתיים במתחם הפעילות, יגלמו שחקנים דמויות ממנהיגי האומה. בבית הספר 'אורט' רוגזין, ייהנו תלמידי שכבת כיתות י' בפעילות "הכנסת – נעים להכיר" בה התלמידים יתוודעו לתפקידי ועבודת הכנסת ויתנסו בדיון והצבעה על הצעת חוק לצד מפגש עם חברי כנסת. יום הפעילות, יכלול מפגשים מרתקים ופתוחים לשאלות עם חברי הכנסת: נורית קורן (הליכוד), איתן ברושי (המחנה הציוני), יפעת שאשא-ביטון (כולנו), אמיר אוחנה (הליכוד), מירב בן ארי (כולנו), קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) ואחרים.

מיזם "בימת הכנסת" שכולל את הגעת חברי הכנסת וצוות רחב של עובדי ומדריכי מרכז המבקרים של הכנסת אל העיר מגדל העמק, הוא פרי יוזמתו של המנכ"ל, אלברט סחרוביץ', שביקש לשדרג את פעילות "מתחברים לכנסת" של מרכז המבקרים במשכן, שנועדה לחשיפה והיכרות כלל הציבור עם הנעשה בתוככי בית הנבחרים של מדינת ישראל וללמוד מקרוב על עשייה דמוקרטית ברשות המחוקקת.

יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין העניק את ברכתו למיזם ואמר: "פעילות בימת הכנסת מאפשרת חיבור של עבודת הכנסת לתושבים, ובעיקר לפריפריה, ויוצרת חוויה יצירתית ואטרקטיבית המעבירה את השפעת עבודת הכנסת על אזרחי המדינה. אני גאה בעובדי הכנסת שמצליחים בכל פעם מחדש לאתגר ולמצוא דרכים ייחודיות להגיע למאות אלפי אזרחים ובכך לחשוף את עבודת הכנסת וחשיבותה".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here