צילום: שני אלדן חיימי

הניהול הציבורי החדש ברשויות המקומיות:  מהם האתגרים של נבחרות ונבחרי הציבור בשיתוף ציבור בעידן חוכמת ההמונים?

דני עברי, ראש המועצה האזורית משגב אמר בכנס: " עדין אני לא יודע איך  נגיע ל 50% ייצוג נשים במועצות האזוריות, אבל זה יקרה וזה צריך להתחיל  מלמטה. מהייצוג של נשים בוועד הישוב. ואני מאמין שהמועצות האזוריות יובילו את השינוי בייצוג נשים בשלטון המקומי. כמו כן, 100% מראשי המועצות האזוריות היו בהנהגת הישוב שלהם ובין 70-80 היו נציגים במועצות" .

ביום רביעי (26.2) ערכה עמותת כ"ן ( כח נשים), את הכנס הראשון בסדרת הכנסים לנבחרות הציבור ברשויות המקומיות באזור הצפון. הכנס "מוניציפליות: נבחרות הציבור משיגות יותר" התקיים בעיריית כרמיאל. את  הכנס יזמה עמותת כ"ן, שהובילה את מהפכת אוקטובר בבחירות לרשויות המקומיות במסגרת "קואליציית "מקומיות 2018", בשיתוף עם טניה מזרסקי, סגנית מ"מ ראש העיר כרמיאל, הפדרציה היהודית במיאמי – – Hadassa Foundation ,Greater Miami Jewish Federation  קרן הדסה  ואיגוד נבחרות הציבור.

צילום: שני אלדן חיימי
צילום: שני אלדן חיימי
צילום: שני אלדן חיימי

את האירוע פתחה לין קפלן גרנוט, ממלאת מקום מנכ"לית העמותה, שאמרה:" שיתוף ציבור היא דרך נהדרת לחבר ולקרב את התושבים, לשמוע את עמדותיהם בנושאים שונים ולהפוך אותם בעצם לשותפים לתהליכים שונים המתרחשים ברשות. שיתוף ציבור רחב וממוסד יהיה בהובלת רשות אבל ניתן לעשות תהליכי שיתוף ציבור גם מהאופוזיציה ולמעשה מכל פוזיציה של מנהיגות ציבורית ובסוגיות רבות. עוד הוסיפה קפלן

"יזמנו את הכנס בנושא החשוב הזה לחברות מועצה בצפון כאחת מהפעילויות של עמותת כ"ן לקידום נשים במגזר הפוליטי והציבורי עם דגש חזק על הזירה המוניציפלית. מטרת הכנס הייתה לתת ידע וכלים בנושא לחברות המועצה. המפגש היה מרתק, הוצגו דוגמאות לתהליכי שיתוף ציבור ברשויות מקומיות והתקיים דיון ער בחסמים ובקשיים העולים בתהליכים שכאלו".

טניה מזרסקי, סגנית מ"מ ראש העיר, שסיפרה: " הגעתי לישראל מברה"מ ללא הורים ולאט לאט פילסתי את דרכי בישראל באופן עצמאי. תמיד הייתי פעילה חברתית והרבה התנדבתי. לפני כשנה וחצי החלטתי להירשם למדרשה לפוליטיקה של עמותת כ"ן. שם התעצבתי כדמות פוליטית וקיבלתי כלים מקצועיים ואז החלטתי לקפוץ למים בבחירות לרשויות המקומיות ב2018. משה קונינסקי, שהיום הוא ראש העיר, הציע לי להצטרף לרשימה שלו. כך למעשה, הפכתי לסגנית בשכר ומ"מ ראש העיר. מבחינתי לשרת את התושבים בכרמיאל זאת שליחות מלמעלה".

במפגש התייחס ראש המועצה האזורית משגב, דני עברי לסוגיית יצוג השנים במועצות האזוריות ואמר: "אמנם מספר חברות המליאה גדל, אבל עדין רחוק מייצוג שוויוני. גם אני הייתי סגן לפני שהפכתי לראש מועצה וכך גם לפחות שלישי מראשי המועצות האזוריות. עוד הוסיף, עברי, " עדין אני לא יודע איך  נגיע ל 50%  אבל זה יקרה וזה צריך להתחיל  מלמטה. מהייצוג של נשים בוועד הישוב. ואני מאמין שהמועצות האזוריות יובילו את השינוי בייצוג נשים בשלטון המקומי. כמו כן, 100% מראשי המועצות האזוריות היו בהנהגת הישוב שלהם ובין 70-80 היו נציגים במועצות" .

הפסיכולוגית הארגונית הדס- ייגר- זלינגר, הציגה את הדגשים והתובנות במסגרת תהליך שיתוף ציבור של ראש המועצה האזורית משגב, אותו היא מלווה:"במרחב המוניציפלי הייחוד הוא שהמנהלים בפועל וחברי המועצה תלויים אחד בשני כדי לקדם עניינים והם חייבים להכיר זה בזה ולדעת לשתף פעולה. . הרעיון הוא לא רק לקבל מהציבור  את "הקיטורים ואח"כ לחפש איך לממש זאת או להתעלם, אלא לקיים שיח אמתי. שיתוף הציבור אינה טכניקה, אלא תהליך ששם את הציבור בליבה שלו ויכול להביא לכן נבחרות הציבור תועלת רבה – הוא מייצר חיבורים חדשים ואותנטיים עם הציבור – שיח סביב משימה משותפת ולא דרך קמפיין נקודתי".

לפרטים: אביבית הדר, דוברת עמותת כ"ן, 050-8870512

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here