הקרן לידידות

במסגרת מאמץ מתמשך לצמצום תופעת הבדידות בקרב קשישים, הגיעו במהלך החנוכה מאות מתנדבים לבתיהם של קשישים בודדים בכל רחבי הארץ, הדליקו איתם נרות והעניקו להם מעט אור וחום

הקרן לידידות החלה במבצע "מאירים בידידות" לשימוח והפגת בדידות למאות קשישים בודדים בכל הארץ. המבצע הוא חלק ממאמציה המתמשכים של הקרן לשיפור רווחתם של קשישים החיים בעוני וטיפול בתופעת הבדידות המאפיינת קשישים רבים בישראל וגורמת להם למצוקה גדולה.

לקראת החג יצאה הקרן בקמפיין ארצי ברשתות החברתיות שקרא לציבור להצטרף לפעילות. סרטון שפרסמה הקרן זה למאות שיתופים ותגובות של אזרחים מכל הגילאים שביקשו להצטרף למאמץ.

הקרן לידידות

גם סטודנטים מהמכללה האקדמית גליל מערבי ומאוניברסיטת חיפה, בני נוער מעמותת 'אחרי' מעכו, הגיעו והאירו את החג לקשישים באזור בהובלת רכזת הקרן לידידות קרולינה פוטר ובשיתוף עם מחלקות הרווחה בישובים.

נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין: " לקראת חג החנוכה אנחנו גאים לצאת יחד עם מאות מתנדבים בישראל ולהאיר את החג לקשישים בכל הארץ. ההתגייסות של החברה למען האזרחים הוותיקים מחממת את ליבנו בכל פעם מחדש. אנו בקרן לידידות גאים על הזכות לסייע לכמאה אלף קשישים בכל שנה, הסובלים מבעיות של עוני ובדידות ורואים כיצד מעט תשומת לב יכולה לייצר שינוי משמעותי כל כך בחייהם.

רכזת הקרן לידידות, קרולינה פוטר: "אני נרגשת ונפעמת כל פעם מחדש מהעשייה המדהימה של המתנדבים באזור הקריות ועכו. העשייה נעשית באמת מכל הלב והקשישים זוכים לפעילות יפה שמפיגה מעט מבדידותם. אנחנו מזמינים כל אדם שרוצה להצטרף אלינו להתנדבות ארוכת טווח או חד פעמית לפנות לקרן באמצעות אתר האינטרנט שלנו או דף הפייסבוק. יחד נבטיח שאף קשיש באזורנו לא ישאר לבד בחגים ובכל השנה".

הקרן לידידות

דורית, סטודנטית במכללת גליל מערבי: "הגעתי עם בעלי ובני הקטן אל הקשיש. הוא חיכה לנו ומאוד התרגש כשהגענו. כל המעמד הזה היה מאוד מרגש. זה מחמם את הלב וזאת זכות גדולה!"

לוסיה מיליס נצולת שואה בת 80 שמחה לפגוש את המתנדבים שהגיעו להדליק איתה נרות , שוחחה איתם ארוכות ושיתפה בסיפורה המרגש מתקופת השואה : " גם למשפחתי קרה נס באותה העת . הגרמנים באו אלינו הביתה ושרפו לנו  את הבגדים והשפילו אותנו, אבל איכשהו הצלחנו להמלט וחיי ניצלו". היא הקימה משפחה ועלתה ארצה עם בעלה מחמ"ע לפני כחמש שנים, מאז התאלמה. היא מאוד התרגשה לפגוש את הסטודנטים, מתנדבי הקרן לידידות ואמרה  "אף פעם אף אחד לא עשה דבר כזה בשבילי… שימחתם אותי כל כך, כל כך נעים לי איתכם".

הקרן לידידות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here