מבצע לעיקור וסירוס כלבים בעכו ללא עלות

עיריית עכו בתמיכת משרד החקלאות ופיתוח הכפר יוצאת בימים אלה במבצע לעיקור וסירוס כלבים ללא עלות. המבצע תקף לתושבי עכו המחזיקים כלבים.

תושבים המעוניינים בכך מוזמנים לפנות לשירות הווטרינרי בעירייה על מנת להירשם למבצע.

מנהל השירות הווטרינרי בעירייה, ד"ר איתן קליגלר: "בין אם אימצתם כלב לאחרונה או שהכלב שלכם אתכם כבר שנים רבות, אחת ההחלטות הבריאותיות המשמעותיות ביותר שתוכלו לקבל היא לעקר או לסרס את כלבכם. מדובר על תהליך כירורגי- וטרינרי בעל יתרונות רבים שאורך זמן קצר בלבד וההתאוששות ממנו היא מהירה".

לדבריו, העיקור מסייע במניעת גידולי עטין ומונע לחלוטין דלקות רחם. כמו כן, ביצוע עיקור לפני הייחום הראשון מהווה את ההגנה הטובה ביותר מפני המחלות האלו. בזכרים הסירוס מונע סרטן הקשור לאשכים.

ד"ר קליגלר: "כלבים שאינם מסורסים או מעוקרים עושים מאמצים רבים כדי למצוא זיווג פוטנציאלי כולל בריחה מהחצר או מהבית. יציאה של כלב מגבולות הבית ללא שליטת הבעלים הינה עבירה על החוק. בנוסף הדבר עלול להוביל לדריסה, מריבות עם כלבים אחרים, טריפה של חיות בר והטרדה של עוברי אורח".

בשירות הווטרינרי מציינים שכלב שאיננו מסורס עשוי להפנות את עיקר תשומת הלב שלו לכלבים אחרים ולהיות יותר תוקפני ופחות חברותי כלפיהם בזמן טיול או כשהוא משוחרר בפארק הכלבים.  כמו כן, כלבים בישראל מחויבים לעבור חיסון שנתי כנגד כלבת, ובעליהם של כלבים שעברו עיקור או סירוס זכאים להנחה משמעותית בתשלום השנתי של רישיון האחזקה והחיסון.

מבצע לעיקור וסירוס כלבים בעכו ללא עלות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here