מגדל העמק: איזון תקציבי ועומס מלוות נמוך

על פי נתונים שפורסמו באתר משרד הפנים עולה כי עיריית מגדל העמק נמצאת בתחתית רשימת המועצות והרשויות בגליל עמקים שנטלו הלוואות עם שיעור של 18% בלבד מסך התקציב שלה.

בישיבת המועצה האחרונה שקיימה עיריית מגדל העמק נחשף כי היא סיימה את שנת 2017 באיזון תקציבי זאת הפעם השמינית בתריסר השנים האחרונות, הישג מצוין לכל הדעות בעקבותיו תתמודד השנה הרשות על פרס ניהול כספי תקין של משרד הפנים בו זכתה שלוש פעמים ברציפות בעשור האחרון. מבדיקת נתונים שפורסמו באתר משרד הפנים עולה כי במקביל להישג המצוין בשנה החולפת מצבה הפיננסי של מגדל העמק בהשוואה לרשויות ומועצות אזוריות ומקומיות בגליל עמקים בכל הקשור לגירעונות ועומס מלוות– טוב מאוד.

מגדל העמק מדורגת במקום האחרון מבין הרשויות בגליל עמקים באחוזי עומס מלוות עם 18% בלבד מסך התקציב השנתי שלה העומד על כ-200 מיליון שקלים. על פי הנתונים באתר משרד הפנים עולה כי מועצות ורשויות כגון עמק יזרעאל, מועצה אזורית גלבוע, מועצה אזורית עמק המעיינות, עפולה, נצרת עילית, טבריה, בית שאן, צפת, מעלות קריית שמונה וכרמיאל ומועצות מקומיות רמת ישי וקריית טבעון (מדובר ברשימה חלקית בלבד) נמצאות אחרי מגדל העמק בטבלה עם שיעורי עומס מלוות שנעים בין 23% ועד 50% מהתקציב השנתי שלהן.

בעיריית מגדל העמק קיבלו בסיפוק את הנתונים אך לא היו מופתעים ואמרו כי הרשות מתנהלת בצורה פיננסית אחראית ומקצועית ולראייה מוכיחים הנתונים שרשויות גדולות וחזקות יותר באזור הגליל עמקים בפרט ובכל המדינה בכלל סוחבות אחריהן עומס מלוות גדול יותר הן מבחינת הסכומים והן מבחינת שיעורם בהשוואה לתקציב השנתי של הרשויות וכל זאת בעיקר בזכות יכולת גיוס תקציבים חיצוניים גדולים שהרשות מצליחה לגייס לכל הפרויקטים בעיר כמו 8 מיליון שקלים לאזור התעשייה "רמת גבריאל", 9 מיליון להחלפת "גגות אסבסט", 6 מיליון לכביש 11 ועוד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here