מגדל העמק: במאי הקולנוע יאיר קויפמן התארח ב
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

במאי הסרט "אבודים לרגע" המתאר טיול של שני חברים אחרי צבא שמסתבך בהודו, הרצה לתלמידים ושיתף את סיפורו של צעיר שהשתמש בסמים ומשלם מחיר כבד על כך עד היום.

היחידה לביטחון קהילתי בשיתוף בית הספר "אורט רוגוזין" אירחו את יאיר קויפמן במאי הסרט "אבודים לרגע" המבוסס על סיפור חייו. במרכזו השימוש בסמים בקרב חיילים משוחררים. עלילת הסרט נסובה סביב טיול אחרי צבא של שני חברים המגיעים להודו. הראשון, קצין לשעבר ביחידה קרבית, שבא לעשות טרקים ולטייל והשני שבא לנוח ולעשן. דווקא הקצין השקול, מתפתה לקחת טריפ בעקבות בחורה שהכירו יחד ומאותו רגע מתהפכות היוצרות. הקצין יוצא לטרק לאחר ריב עם חברו ממנו הוא לא שב. חברו המודאג יוצא לחפשו ומוצא אותו ספק שפוי, ספק הזוי תחת השפעת סמים. הוא מחליט מיד שעליו להשיבו הביתה והם יוצאים למסע פסיכוטי מטורף.

תלמידי שכבת י"ב של בית הספר צפו בסרט ומיד לאחר מכן שמעו את הרצאתו של הבמאי קויפמן ששיתף בסיפורו האישי כצעיר שטייל בהודו, השתמש בסמים שפגעו בו ובעקבות כך משלם עד היום מחיר אישי כבד. מנהלת היחידה לביטחון קהילתי, שירלי אלקובי, סיפרה כי היחידה יוזמת באופן קבוע מפגשים, הרצאות ופעילויות המציגות את הסכנות השונות בשימוש באלכוהול וסמים בקרב בני הנוער כדי להציף את הבעיה ולתת כלים לבני הנוער להתמודד איתה בטרם היא מתרחשת. "מפגשי עדות שכאלה עם בני נוער ותלמידים הם חשובים להיכרות עם התופעה השלילית של שימוש באלכוהול ו/או סמים וההשלכות המסוכנות שלהן על המשתמשים" סיכמה מנהלת היחידה אלקובי.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here