קמפיין ניקיון
דוברות עיריית מגדל העמק

ניקיטה, הצפרדע החביבה של תכנית "עיר נקיה ומקיימת", ממשיכה לכבוש את העיר והפעם עם המסר- "להתחשב זה בחינם"!

אם תשאלו כל אזרח במדינת ישראל מה הדבר הכי חשוב לו ביישוב בו הוא מתגורר רובם יצביעו לבטח על נושא הניקיון. בעיריית מגדל העמק החליטו להשקיע משאבים רבים בנושא החשוב כאשר גם השנה הגדילה הרשות את תקציב חזות העיר וברשות מדגישים את עקרון האחריות המשותפת של הרשות והשותפים לסביבתם ולאיכות חייהם וגם מבינים ש"נקי איפה שלא מלכלכים", ולכן במקביל להשקעה בטיפוח העיר ובחינוך התלמידים על ערכי הניקיון ואהבת הארץ, מגבירה הרשות את האכיפה בנושא השמירה על הניקיון.
אל מהלך זה מצטרף קמפיין הסברה נרחב תחת השם "להתחשב זה בחינם" שכולל שילוט חוצות ברחבי העיר, חלוקת פליירים לכל בית אב והסברה ברשתות החברתיות. הקמפיין מסביר בפירוט לתושבים את חובותיהם לשמירה על הניקיון בשפה העברית והרוסית. בהמשך יתווסף למהלך גם קמפיין "עסק נקי ומקיים" שירתום את העסקים בעיר לניקיון, ויעניק תו יוקרתי למי שיעמוד בקריטריונים.
כזכור, ניקיטה היא הפרזנטורית של תכנית "עיר נקייה ומקיימת" לשינוי תרבות הניקיון. ניקיטה כבשה לראשונה את כולנו תחת המסר "אני ניקיטה. ואתה? ניקית?" אשר היה שגור בפי התושבים ואף הופיע במוקדים רבים בעיר כגון על ציורי קיר ענקיים, משחקי ריצפה לילדים, ואפילו הטבעת דמותה על כל פחי הזבל בעיר עם קריאה לשמור על הניקיון.
את תכנית "עיר נקייה ומקיימת" מוביל האגף לשירותים חברתיים-מדור קהילה בשיתוף פעולה עם אגף שפ"ע, אגף הפיקוח ומינהל החינוך. באגף שפ"ע העידו כי מאז יצאה לדרך התכנית העירונית הם מקבלים פידבקים חיוביים מהתושבים ואפילו בנתוני האשפה והפסולת ניתן לראות שינוי ככל שהקמפיין נמשך. לראייה, זכתה העיר בחמישה כוכבים בתחרות "קריה יפה בישראל יפה" של המועצה לישראל יפה.
מנהלת התכנית, עו"ס קהילתית שרון קסיס, סיפרה: "מגדל העמק היא עיר קטנה, חמה ומשפחתית, שחרטה על דגלה לעשות מהפך. העיר שרוצה להיות הכי נקייה ולשם כך היא משקיעה משאבים רבים כדי שזה יקרה".
בוריס נמירובסקי, מנהל אגף הפיקוח, הוסיף כי ככל שהתושבים ישתפו פעולה, איכות החיים של כולנו תעלה ונוכל לחלק לתושבים פרחים ולא דו"חות.

קמפיין ניקיון
דוברות עיריית מגדל העמק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here