תרגיל מוכנות לחירום בתאגיד מי רקת טבריה
קרדיט צילום: יח"צ.

תאגיד המים האזורי "מי רקת טבריה" קיבל ציון גבוה של 95.5 בביקורת היערכות לחירום ותרגיל איכות מים שקיימה רשות המים לתאגיד בחודשים האחרונים. 

תרגיל מוכנות לחירום בתאגיד מי רקת טבריה
קרדיט צילום: יח"צ.

רשות המים קיימה במהלך שנת 2018 ביקורת ייעודית ותרגול איכות מים לתאגיד המים האזורי "מי רקת טבריה" אותם סיים התאגיד בציון גבוה מאוד של 95.5 וכלל מספר סעיפי בדיקה של תכנון, לוגיסטיקה- תחזוקה ואחזקה, משאבי כוח אדם, מיגון, הדרכה ותרגול ופעילות התאגיד בשגרה בתחום ביטחון המים.

הביקורת הייעודית לחירום נועדה לבדוק את מוכנות התאגיד לאספקת מים וסילוק הביוב במצבי חירום ומשבר מים והתמקדה בבחינת התכניות לאספקת מים במצבי המשבר והחירום השונים, בדיקת נהלים ותכניות החירום בהתאם להנחיות רשות המים, מענה לתחום הסניטרי, מוכנות וכשירות האמצעים ותשתיות התאגיד לחירום.

הביקורת הייעודית נערכה על ידי צוות מרשות המים בראשותו של הממונה על בטחון מים וחירום במחוז הצפון מאלכ הזימה, מטעם התאגיד השתתפו בעלי התפקידים האמורים לפעול בחירום: מנכ"ל התאגיד שאול דוד, עוזרת המנכ"ל ואחראית על הארגון, כוח אדם והפעלת מתנדבים נטלי לוי, מהנדס התאגיד רועי מזרחי האחראי על אספקת המים והטיפול בתשתיות שנפגעו, אפרים קורס מנהל מחשוב וחדר מצב, מורן פיניאן – האחראית על הדוברות וקשר עם הקהילה, מאיר שמש הממונה על הביטחון ומחסני החירום של התאגיד ואבי זיו – נציג התאגיד במרכז ההפעלה של העירייה.

בסיכום הביקורת נכתב כי "נושא ההערכות לחירום מטופל במלוא כובד הראש בארגונכם (תאגיד מי רקת), והעשייה ניכרת הן ברמה המנהלית והן ברמת השטח. אין לנו ספק שתמשיכו להיות מוכנים ברמה הגבוהה הזאת, על ידי תשומת לב לשינויים הדינמיים בנושא ביטחון מים, תרגול והדרכות באופן שוטף". לאחר הביקורת נערך גם תרגיל מקיף בנושא פגיעה באיכות המים על ידי הרשות במהלך חודש אוקטובר האחרון שגם לגביו זכה תאגיד "מי רקת" לשבחים. בין היתר נכתב בסיכום: "יישר כוח על מקצועיות ההנהלה והצוות. אנו מקווים שתרגיל זה תרם להיערכותכם ונתן מתווה לדרכי היערכות ותובנות נוספות".

מנכ"ל התאגיד שאול דוד אמר לאחר קבלת התוצאות: "הביקורת והתרגיל מהווים סיום מוצלח להכנות הרבות וההערכות של התאגיד לשעת חירום והציון הגבוה מעיד על העבודה הקשה המתבצעת בתאגיד 24 שעות ביממה. אני שבע רצון מתוצאות הביקורת המדברות בעד עצמן ומודה לעובדים ולנותני השירות של התאגיד על ההישג , כולי תקווה כי לא נידרש לכך בחירום אך משוכנע כי במידה והתאגיד יופעל בחירום הוא יבצע את משימותיו על הצד הטוב ביותר".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here